Friday, May 10, 2013

Kejam! Kanak-kanak 11 tahun jadi mangsa rogol dan bunuh


Jenayah kekerasan terhadap kanak-kanak berulang kembali dan kali ini, seorang budak perempuan berusia 11 tahun bukan setakat menjadi mangsa memuaskan nafsu pelaku malah dia yang tidak berdosa turut dibunuh. Pembunuhan kejam ini menggemparkan penduduk kawasan Bukit Tinggi di sini apabila mayat kanak-kanak malang itu, Nur Amyliana Shuhada Mohd. Noor dijumpai di tempat letak kereta Lorong Batu Nilam 1E, Bukit Tinggi di sini semalam. Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Senior Asisten Komisioner Mohamad Md. Yusop berkata, mayat mangsa ditemukan oleh orang ramai dalam keadaan terbaring di tempat kejadian pada pukul 10.30 malam.

Beliau berkata, sejurus menerima panggilan daripada orang awam, sepasukan anggota polis dan pegawai perubatan hospital telah dikejarkan ke tempat kejadian dan mendapati kanak-kanak tersebut telah meninggal dunia. "Hasil pemeriksaan ke atas mangsa tidak menemukan sebarang kesan kecederaan pada tubuhnya. Bagaimanapun, pemeriksaan lanjut mendapati terdapat kesan pendarahan pada bahagian kemaluan. "Kita syak kanak-kanak tersebut telah dirogol berdasarkan kesan pendarahan tersebut dan percaya mangsa dibunuh di lokasi lain sebelum mayatnya ditinggalkan di kawasan tempat letak kereta berkenaan," katanya ketika dihubungi hari ini.

Mohamad berkata, susulan kejadian ini dan siasatan lanjut pihak polis, dua lelaki berusia 19 dan 24 tahun ditahan di sekitar kawasan berkenaan kira-kira pukul 6 pagi ini bagi membantu siasatan. "Polis turut menemukan satu penyodok tanah berhampiran lokasi mayat mangsa ditemui dipercayai dibawa salah seorang suspek untuk menanam mayat mangsa. "Bagaimanapun, suspek mungkin tidak sempat berbuat demikian kerana terdapat beberapa individu melalui kawasan tersebut," katanya. Mohamad memberitahu, kedua-dua suspek kini ditahan reman sehingga 15 Mei ini dan kes ini disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan. -utusan




.

1 Penyokong CHELSEA:

onlajer on May 10, 2013 at 10:08 AM said...

memang tak perikemanusiaan betul la orang yang melakukannya ini

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!