Tuesday, July 2, 2013

SUAMI TAK KUHADAP - REHAN MAKHTAR



Kehidupan sewaktu kecil Nur Syaima, memang sangat perit berbeza dengan orang lain. Ayahnya berkahwin lain dan ibunya meninggal tanpa ayahnya. Dan lebih menyakitkan lagi bila dia melihat ayahnya melebihkan segala-galanya buat ibu dan abang tirinya. Baginya satu-satunya perasaan buat ketiga-tiga mereka adalah dendam. Dia akan pastikan kehidupan mereka sengsara, melebihi sengsara yang dirasainya sejak dari kecil. Namun, berbeza buat Syed Ahmad Budriz, abang tirinya yang menyintai Syaima sejak dari pertama kali mereka bertemu. Dan rasa cinta itu semakin kuat ketika mereka menjadi dewasa.

Nekad menjadikan Syaima miliknya, Budriz merancang suatu kejadian yang tak disangka. Dan ayah Syaima yang salah faham, mengahwinkan mereka, sungguh pun Syaima merayu mengatakan dia difitnah. Walaupun dengan cara yang salah, Budriz terpaksa melakukannya kerana dia terlalu menyintai wanita itu. Dia sedar, dia bukanlah 'suami yang dihadap' oleh Syaima, dan bukan sedikit usaha dan ketabahannya dalam mengejar cinta dari wanita pendendam seperti Syaima.

Berjayakah hubungan mereka? Terlalu banyak halangannya, terutama dari bekas kekasih Syaima, yang nekad melamar Syaima walaupun dia masih bergelar isteri dan juga, nenda Budriz yang terlalu menjaga darah keturunan dan ada rancangan mengahwinkan Budriz dengan Syarifah Nurina yang memiliki darah keturunan yang sama. Bagaimana pula Syaima berhadapan dengan ibu tirinya, yang kini sudah bergelar bonda mertua?? Apakah kisah sebenar mengenai hubungan ayah dan ibunya yang menjadikan dia seorang pendendam?



Tajuk : Suami tak kuhadap
Penulis : Rehan Makhtar
Halaman : 753 muka surat
Harga : RM28/RM31





P/S - Fully recommended by Lulu Caldina





.



6 Penyokong CHELSEA:

Unknown on June 28, 2013 at 2:21 PM said...

lulu..mana nak beli ni...tetiba berminat plak nak ngadap novel...huhu

Unknown on June 28, 2013 at 4:28 PM said...

DAH BELI TAK SEMPAT NAK BACA LAGI HI HI HI

Cik Ila Menari on June 28, 2013 at 4:35 PM said...

dah baca....for me ok lah...

Noor Aina W Azmi on June 28, 2013 at 5:18 PM said...

menarik bila baca riview.

Lulu Caldina on June 30, 2013 at 10:28 AM said...

@O'gosh Iskandar selain kedai buku, boleh direct beli online dgn karyaseni

Hani Rahman on July 1, 2013 at 8:40 PM said...

Novel Lulu beli byk2 tu xmo jual ker ? Huhuhu ... Buat contest or giveaway ker ...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!