Saturday, July 13, 2013

Bayi ditikam hanya kerana menggigit payudara ibunya ketika menyusu


Bayi ditikam hanya kerana menggigit payudara ibunya ketika menyusu | Hanya disebabkan menggigit payudara ibunya ketika menyusu, seorang bayi berusia lapan bulan telah ditikam sebanyak 90 kali oleh wanita tersebut dengan menggunakan gunting. Dan ianya menyebabkan Xiao Bao menerima 100 jahitan. Bayi malang itu tinggal bersama ibu dan dua bapa saudaranya dan mereka mencari makan meneruskan kehidupan dengan mengutip sampah-sampah untuk dijadikan kitar semula. Kejadian itu disedari oleh salah seorang bapa saudaranya selepas melihat Xiao Bao dalam keadaan berlumuran darah, sebelum dikejarkan ke hospital. Ibu berkenaan akhirnya mengaku bahawa dia menikam anaknya sendiri kerana bayi itu menggigitnya ketika sedang menyusu.


Laporan polis juga menyebut wanita itu tiada penyakit mental. Jiran-jiran telah meminta supaya pihak berkuasa mengambil bayi berkenaan, agar kejadian sama tidak akan berulang. Penyakit mental menjadi isu utama yang dibangkitkan di China dan satu analisis kesihatan yang dikeluarkan oleh empat wilayah di China pada 2009 yang disiarkan dalam jurnal perubatan The Lancet menganggar kan 91 peratus daripada 173 juta penduduk di China dipercayai mengalami masalah mental. Namun mereka tidak pernah mendapatkan bantuan professional. -AP





.

1 Penyokong CHELSEA:

Bitt (double IS) on July 13, 2013 at 2:53 PM said...

tembam gilerr baby tu! aduhhhh kesian kena tikam dgn mak sendiri...kalau saya la baby setembam dan gebu mcm tu tergeget konpem saya geget pipi dia je..akekekkekeke tak sampai hati!

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!