Saturday, July 20, 2013

Iris Halmshaw kanak-kanak 3 tahun yang menghidap autistik


Iris Halmshaw yang baru berusia tiga tahun menjadi perbualan hangat di kalangan seni di England. Seorang kolektor seni baru saja membeli dua buah lukisan yang dibuat Iris yang masing-masing dengan harga 1500 poundsterling.


Pameran tunggal Iris Halmshaw di London juga sedang dipersiapkan. Selain baru berusia tiga tahun, Iris rupanya juga seorang kanak-kanak dengan autisme. Iris Halmshaw belum boleh bercakap. Dengan melukis, dia akan menjadi lebih tenang. Iris mula tertarik dengan dunia seni secara tak sengaja.


Saat itu, Arabella Carter-Johnson, ibu Iris melukis orang di kertas dan Iris tertawa menganggap itu lucu. Menurut Arabella, Iris melukis bak seniman. Dia akan berhenti sejenak mengamati lukisannya, kemudian kembali menyambung melukis.


Iris melukis menggunakan berbagai alat, mula dari buih, bahkan garpu plastik. Ketika Iris Halmshaw melukis, dia biasanya tak suka berpakaian. Orang tua Iris tak ingin memaksakan anaknya untuk melukis. Ketika Iris tidak melukis, dia akan menonton kartun di tv. -DM





.

4 Penyokong CHELSEA:

MIZZSEVEN on July 20, 2013 at 3:06 PM said...

cantiknya

Akmall Razlan on July 20, 2013 at 3:13 PM said...

Saya tengok dan baca dah berita ni Lulu.. kat UK DailyMail.. hehehe.. dgar kata ibu dia nak jual paintings ni..

hana hadi on July 20, 2013 at 3:36 PM said...

cantiknya.. kita yang normal ni pun xdapat nak buat macam ni

missshoji on July 20, 2013 at 7:35 PM said...

Memang cantik lukisannya ^^

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!