Wednesday, July 31, 2013

Kesucian bulan ramadan dicemari dengan penemuan bayi yang ditinggalkan dalam bakul


Kesucian bulan ramadan dicemari dengan penemuan bayi yang ditinggalkan dalam bakul | Seorang bayi perempuan dipercayai berusia seminggu, ditemui ditinggalkan dalam bakul yang diletakkan hadapan rumah seorang lelaki di Jalan Camar, Taman Perling, di sini, pagi semalam. Bayi itu ditemui kira-kira jam 5.30 pagi oleh Lee Nyang Puang, 59, yang terjaga dari tidur selepas terdengar pintu rumahnya diketuk beberapa kali sebelum melaporkan penemuan bayi terbabit kepada polis. Timbalan Ketua Polis Daerah Johor Bahru Utara, Superitendan Beh Eng Lai ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan memberitahu, pihaknya sedang menjalankan siasatan lanjut bagi mengesan ibu bapa bayi berkenaan.

“Bayi terbabit dibawa ke balai polis oleh lelaki yang menemuinya dan hasil pemeriksaan lanjut, kita menemui sekeping nota bersama bayi berkenaan dipercayai ditulis oleh ibu bayi terbabit. “Nota itu antaranya tertulis nama ibu bayi terbabit, tarikh lahir bayi itu selain meminta jasa baik lelaki berkenaan supaya menjaga bayi terbabit seperti anaknya sendiri,” katanya, di sini, semalam. Eng Lai berkata, selain nota, pihaknya turut menemui bekas susu berjenama Novalac, botol susu dan dua termos air di sebalik selimut yang menyelimuti bayi berkenaan.

“Berdasarkan nota itu lagi, wanita yang melahirkan bayi itu berasal dari Sabah dan mendakwa ditinggalkan teman lelakinya yang juga ayah kepada bayi itu. “Oleh itu, kita akan siasat secara menyeluruh bagi mengenal pasti ibu bapa bayi berkenaan,” katanya. Justeru, Eng Lai memohon kerjasama orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat berhubung kes terbabit supaya menghubungi mana-mana balai polis berhampiran bagi membantu siasatan. Kes disiasat mengikut Seksyen 317 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara tujuh tahun dan denda jika sabit kesalahan. -MD





.

3 Penyokong CHELSEA:

boni kacak on July 31, 2013 at 4:52 PM said...

adeh... geram betullah dengan orang2 yang tak berperikemanusiaan ni.. mungkin sudah tiba masanya hukum hudud dilaksanakan sekarang ni..

Aziela on July 31, 2013 at 4:53 PM said...

La hai...awatnya tak tinggalkan kat Baby Hatch. Tak yah susah2 bekalkan thermos.

eima on August 1, 2013 at 11:31 AM said...

susu mahai tu ko ... novalac gold

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!