Monday, July 15, 2013

YANG MANIS - MARISSA



Ini adalah novel terbaru dari penulis novel yang diadaptasi ke drama iaitu Teduhan Kasih. Dan sesuai dengan tajuknya, tulisan terbaru penulis ini memang sangat manis.

Kisah mengisahkan Imaniah Sofea, lebih dikenali sebagai Iman yang jatuh cinta pandang pertama dengan seorang lelaki berasal dari kampung, Raees Hamzah. Iman anak orang kaya mula sedar mengenai cintanya dan nekad memikat Raees yang lebih mesra dipanggilnya abang. Biarlah dikatakan perigi mencari timba. Raees pula, adalah seorang yang ramai peminat. Terutama seorang wanita muslimah seperti Humairah di kampung, yang secara terang-terangan ingin menjadi isteri kepada Raees. Berbeza seperti langit dan bumi, Humairah memang sangat sesuai dijadikan isteri, namun Raees tidak pandang sebab Humairah ada sikap pelik yang tidak digemari oleh Raees. Jujurnya, Raees juga jatuh hati dengan Iman yang lurus dan mudah dibentuk. Biarlah, siapa peduli dengan pakaian Iman yang singkat? Raees nekad akan mengubah Iman menjadi lebih baik jika ditakdirkan Iman akan menjadi isterinya.

Walaupun mereka saling ada hati, namun Raees cuba bersikap jual mahal. Hakikatnya, dia sedar akan perbezaan antara mereka. Dia selalu saja mengusik Iman, dengan niat melihat sifat cemburu Iman terserlah. Dan Iman yang lurus akan membentak cemburu..hehe.. Adakah mereka punya jodoh bersama? Adakah perbezaan taraf, kaya dan miskin akan menjadi penghalang hubungan mereka? Dan lihatlah usaha Humairah dalam meraih cinta Raees Hamzah. Jika anda gemarkan novel yang santai dan kurang konflik, inilah novel yang wajib anda beli!! Memang manis :)


Tajuk : Yang Manis
Penulis : Marissa
Halaman : 453 muka surat
Harga : RM19/RM22




P/S - Recommended by Lulu Caldina





.

3 Penyokong CHELSEA:

Hanis Azla on July 11, 2013 at 2:59 PM said...

salam ramadhan lulu..

wah.. sangat menarik sinopsinya.. penceritaan lulu saja dah buatkan manis itu dapat dirasai..

aizamia3 on July 12, 2013 at 8:31 AM said...

psstt: Lulu.. akak pun dalam proses nak baca novel ni.. pinjam kat member.. hehehe.. ;)

Unknown on July 12, 2013 at 12:46 PM said...

sweet... tentu diajak kembara yg manis jalan ceritanya oleh penulis kan... manis.....

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!