Wednesday, September 18, 2013

DULU BENCI, SEKARANG SUKA - ROSE ELIZA




Mengisahkan Nur Ain Zafira yang dibuang dari keluarga kerana fitnah dari orang lain. Hidup seolah dalam buangan, nasib baiklah dia ada mak su, Humaira dan Eddie Zakuan, kekasih mak su yang banyak mengambil berat. Semuanya bermula ketika dia jatuh cinta dengan seorang jejaka kaya bernama Hazrul. Hazrul yang ditemuinya dikampung. Bila Hazrul nekad mengahwininya, dia difitnah dan sebelum perkara sebenar didedahkan, Hazrul terkorban dalam satu kemalangan. Dan selepas itu, hidupnya sentiasa berkisar dengan bos tempat kerjanya, Hazrel Hardy. Ada saja yang tak kena bila berkaitan dengan lelaki itu. Hazrel yang bongkak sering menghina Nur Ain Zafira. Dan dalam satu insiden, mereka telah ditangkap khalwat, dan terpaksa dinikahkan.

Tanpa pengetahuan keluarga ibu bapa Hazrel, dia telah menjadi suami buat Nur Ain Zafira. Wanita yang dia pandang rendah dan sering dihina. Akhirnya dia jatuh cinta pula dengan isteri sendiri. Entah kenapa hatinya boleh terpaut dengan gadis biasa ini. Bukannya ada kelebihan pun. Sudahlah mukanya berparut.. Namun dia tidak mampu menidakkan rasa sayang dan cinta yang mulai terbit. Dia mula nekad melindungi isterinya. Namun bahagia belum menjadi milik Nur Ain Zafira sepenuhnya apabila mama Hazrel tetap mahu meneruskan perkahwinan Hazrel dan Qistina. Dan Nur Ain Zafira difitnah lagi. Entah apa malangnya wanita ini, sering saja difitnah.

Mama Hazrel marah apabila dapat tahu anaknya sudah berkahwin. Lebih-lebih lagi dengan seorang wanita kampung. Dan, dia memang sangat mengenali wanita yang dinikahi anaknya.. Apakah cerita sebenarnya? Siapakah yang sering memfitnah wanita sebaik Nur Ain Zafira? Adakah kasih sayang suami isteri ini akan tetap utuh walau ditimpa masalah? Bagaimana dengan Qistina? Baca novel ini dan semua persoalan akan terjawab..



Tajuk : Dulu Benci, Sekarang Suka
Penulis : Rose Eliza
Halaman : 726 muka surat
Harga : RM27.90/RM30.90






.

2 Penyokong CHELSEA:

Eliza Ab on September 16, 2013 at 7:54 PM said...

thanks coz sudi review DBSS.. hope sukakan kisah mereka berdua.. :)

Eliza Ab on September 16, 2013 at 7:54 PM said...
This comment has been removed by the author.
 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!