Wednesday, September 18, 2013

Prihatin : Mari kita bantu seorang abang mencari adik yang hilang selama 15 tahun


Prihatin : Mari kita bantu seorang abang mencari adik yang hilang selama 15 tahun | Pencarian selama 15 tahun seorang abang untuk mencari adiknya menemui jalan buntu, walaupun pelbagai usaha dilakukan termasuk merujuk ke Jabatan Pendaftaran Negara (JPN). Mohd Hassan Mahat, 60, anak ketiga daripada empat beradik ini teringin menjejaki adik bongsunya, A Jamal Mahat, 58, selepas dua saudara lain meninggal dunia. Jelasnya, dia dan adiknya terpisah sejak 1998 ketika mereka tinggal di Kampung Parit Haji Hassan, Simpang Renggam. Katanya, pelbagai usaha dilakukan termasuk menyemak rekod perubatan di klinik dan hospital bagi mengesan alamat adiknya itu, namun tidak berhasil. “Saya berharap selagi saya bernafas, saya dapat menemui adik bongsu saya ini. "Kakak dan abang kami telah meninggal dunia pada 2006 dan 2012 lalu.

Kini, hanya dia seorang sahaja saudara saya, jadi saya teringin berjumpa dengannya," katanya. Menurutnya, kali terakhir dia bertemu adiknya itu, mereka sekeluarga tidak mempunyai sebarang masalah. "Setahu saya, masa dia keluar rumah dulu, kami adik-beradik tidak pernah bergaduh dengannya. “Dia keluar rumah untuk mencari pekerjaan tetap. Namun, kali terakhir dia keluar, dia langsung tidak pulang. "Pada mulanya kami fikir dia tidur di rumah kawan, tetapi tiada berita tentangnya hingga hari ini,” katanya. Mohd Hassan yang menetap di Taman Seri Tengah mengharapkan adik bongsunya itu pulang menemuinya. "Saya cuma mahu pastikan dia selamat dan sihat. “Kepada sesiapa yang mengenali adik saya ini, sila hubungi saya di talian 010-3354551,” katanya. -SH




.

1 Penyokong CHELSEA:

Lydia Miza on September 18, 2013 at 4:35 PM said...

Moga dua beradik ni bertemu jua nnt, amin

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!