Tuesday, November 26, 2013

MISS XL - RINA FARIZQ



 MISS XL - RINA FARIZQ | Cerita novel yang satu ini memang sama sekali berbeza dengan novel yang sedia ada. Watak utamanya memang comel saja, apatah lagi memiliki badan yang gemuk. Ya, Aime memang seorang yang gemuk, dan kerana fizikalnya seperti itulah dia sering di kutuk oleh rakan sekerja sebagai Miss XL di pejabat. Meskipun begitu, Aime memiliki personaliti yang menarik. Apabila Aime ditakdirkan menjadi setiausaha kepada anak majikannya, Azki yang kasar, dia sedar bahawa dia perlu sabar menghadapi sikap Azki yang sukar diramal.

Bagi Azki pula, kehadiran setiausaha yang bersaiz XL dan digelarnya anak gajah itu memang menyakitkan mata. Rimas! Namun, tanpa sedar kehadiran Aime malah melengkapkan kekosongan hatinya dan hadirlah cinta buat si gadis gemuk. Mereka memang berbeza, umpama langit dan bumi, namun sekali Azki jatuh cinta, dia akan kekal pada cinta itu. Namun siapa sangka, dalam diam adik tiri Azki, Emili juga berkongsi rasa yang sama.. Cinta... Keadaan menjadi sukar apabila mama Azki berniat menyatukan Azki dan Emili. Itu bermakna Aime terpaksa berundur.

Seronok membaca novel yang satu ini. Membaca perjalanan hidup Aime dan Azki, sejak mereka tak kenal antara satu sama lain, hubungan mereka sebagai bos dan setiausaha, sehinggalah ketika Azki terluka kehilangan cinta pertama.. Sekali sekala tergelak sendiri membaca telatah mereka berdua.. Tak dinafikan lagi, novel ini sesuai dijadikan koleksi. Memang berbaloi dibeli. Syabas penulis untuk novel ini :)


Tak kira fizikal, semua manusia wajar merasai bahagia..



Tajuk : Miss XL
Penulis : Rina Farizq
Halaman : 720 muka surat
Harga : RM26/RM29




P/S - Fully Recommended By Lulu Caldina




.

3 Penyokong CHELSEA:

Farah Waheda Wahid on November 20, 2013 at 2:53 PM said...

semua manusia sepatutnya merasa bahagia....

lyana zahim on November 20, 2013 at 4:25 PM said...

jom follow blog sy lak, salam perkenalan

Anonymous said...

Rina Farizq is the author of Miss XL (4.00 avg rating, 15 ratings, 9 reviews, published 2013), Akukah Juwita? (3.93 avg rating, 15 ratings, ...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!