Wednesday, December 18, 2013

Perbuatan pelik ibu hamil ini mencetuskan kontroversi



Perbuatan pelik ibu hamil ini mencetuskan kontroversi | Seorang wanita Britain mencetuskan kontroversi apabila aksinya memukul perut ketika mengandungkan anak sulung dirakamkan semata-mata mahu membuktikan kandungannya itu kuat. Aksi Heather Thorpe, 24, itu dirakamkan oleh bekas pasangannya, Sean Hanlon, sebulan sebelum wanita berkenaan melahirkan anak. Namun apabila Hanlon menyerahkan rakaman terbabit kepada polis, tiada tindakan diambil ke atas Thorpe dengan alasan tiada kesalahan dilakukan oleh wanita itu. Menurut Hanlon, 26, dia merakamkan video berkenaan pada Oktober tahun lalu selama lima saat menggunakan telefon pintar iPhone ketika masih bersama dengan Thorpe.

Malah katanya, bekas pasangannya itu turut menumbuk perutnya seolah-olah tidak mempunyai apa-apa perasaan terhadap bayi yang dikandungnya. "Saya tidak percaya tiada sebarang tindakan diambil polis ke atas Thorpe kerana dia boleh dikenakan hukuman tegas atas kesalahannya itu," katanya. Pasangan terbabit berpisah selepas Thorpe melaporkan kelakuan ganas Hanlon terhadapnya kepada polis. Dalam pada itu, siasatan Polis West Midlands yang bertarikh 3 Januari lalu mendapati, kandungan Thorpe berusia lapan bulan ketika video berkenaan dirakamkan.

"Kami menerima laporan berhubung kes itu pada Disember 2012, namun siasatan tidak menemukan sebarangan kesalahan daripada tindakan wanita terbabit. "Kes ini dirujuk kepada pusat perkhidmatan kanak-kanak dan remaja tempatan," katanya. Kisah bayi Thorpe, Mark Thorpe yang lahir dalam keadaan sihat dan kini berusia setahun dipaparkan dalam media baru-baru ini apabila bayi terbabit dikatakan mampu menari, berjalan dan bercakap pada usia yang masih muda. Thorpe yang kini tinggal bersama keluarganya di Chelmsley Wood, West Midlands enggan mengulas tentang kejadian berkenaan. - AGENSI





.

1 Penyokong CHELSEA:

Solehah Shamsuddin on December 18, 2013 at 8:04 PM said...

Macam2. Mungkin kerana baby tu kot yg nk pukul2 cmtu

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!