Wednesday, January 22, 2014

Isu penyanyi diarah turun pentas kerana berhijab (luahan cerita sebenar)


Isu penyanyi diarah turun pentas kerana berhijab | Penyanyi, Marinatasha Isnariah Mustapar, 33 sebak ketika menceritakan beliau diminta turun daripada pentas oleh seorang wakil syarikat yang menjemputnya menyanyi daripada atas pentas dengan alasan beliau bertudung. Pertama kali tampil memberi penjelasan kepada media berhubung kejadian yang berlaku pada 18 Januari itu hari ini, Marinatasha yang mengenakan hijab berwarna hitam berkata, kejadian itu tidak seharusnya berlaku di negara ini. "Pada waktu kejadian saya telah berada di atas pentas tapi terpaksa mengemaskan peralatan di hadapan 100 orang tetamu. Anda semua boleh bayangkan bagaimana perasaaan saya pada itu. "Saya rasa amat terhina. Perkara ini tidak seharusnya berlaku di Malaysia. Saya rasa amat malu tapi saya terpaksa akur dan turun," kata Marinatasha dalam nada sebak sambil mengesat air mata menggunakan tisu.

Marinatasha menambah seorang penyanyi yang dijemput pada majlis itu kemudiannya mempelawa beliau menyanyikan dua buah lagu. Marinatasha mendakwa kerana tidak berpuas hati kerana beliau tetap naik ke pentas dan menyanyi, wakil syarikat berkenaan kemudiaan memarahi beliau. "Saya hanya menegakkan hak saya. Kenapa saya tidak boleh menyanyi di atas pentas hanya kerana saya bertudung? Saya sangat kesal dengan apa yang berlaku," tegas Marinatasha.

Sementara itu Presiden Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan), Datuk Freddie Fernandez yang turut bersama dalam sidang media itu mengesa pihak syarikat berkenaan memohon maaf kepada Marinatasha bagi menyelesaikan isu berkenaan. "Kita menjemput pihak syarikat meminta maaf dengan Marinatasha dengan itu isu ini akan selesai. "Ini satu peringatan kepada semua pihak agar tidak melakukan diskriminasi kepada wanita yang berhijab. Kita ada ramai bintang termasyur yang berhijab di negara ini. "Atas persefahaman antara kaum dan agama kita harus memahani dan menghormati pendekatan semua agama untuk ketenteraman dalam negara kita ini," kata Freddie tegas. -Utusan




.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!