Thursday, February 27, 2014

David Moyes bakal meninggalkan Manchester United?



David Moyes bakal meninggalkan Manchester United? | Khabar angin kini bertiup kencang di Bursa Saham New York (NYSE) yang menjangkakan David Moyes (gambar) bakal meninggalkan Manchester United atas persetujuan bersama. Para peniaga di NYSE mendakwa, Moyes bersedia meninggalkan Old Trafford hanya sembilan bulan selepas mengambil alih tugas pengurus daripada Alex Ferguson, namun kedudukannya akan selamat buat sementara waktu. Lebih separuh daripada mereka menjangkakan, pengendali kelahiran Scotland itu akan pergi sebelum hujung musim ini. Sementara itu dalam perkembangan berkaitan, Robin van Persie dengan lantang mengkritik taktikal yang digunakan oleh pasukannya ketika United tewas 2-0 kepada kelab Greece, Olympiakos dalam perlawanan pertama, peringkat 16 terbaik Liga Juara-Juara Eropah semalam.

Bintang penyerang Belanda itu mendakwa, taktik yang digunakan oleh United dalam perlawanan tersebut menyebabkan dia sukar memberikan aksi terbaik kerana terdapat beberapa rakan sepasukan yang menyekat ruang buatnya untuk beroperasi seperti biasa. Malah Van Persie yang amat kecewa dengan kekalahan tersebut turut menganggap, taktik yang digunakan oleh Moyes telah membuka ruang kepada pasukan lawan untuk meraih kemenangan. "Rakan sepasukan saya turut berada dalam kawasan yang sama iaitu di tempat saya bermain, sekali gus menyukarkan pergerakan saya. Keadaan tersebut menyebabkan saya terpaksa menukar gaya permainan saya untuk disesuaikan dengan rakan sepasukan. "Bermain dengan gaya permainan yang anda tidak biasa membuatkan anda seolah-olah berada di luar zon kebiasaan dan itu sangat menyukarkan buat saya, malah saya juga sukar untuk menjaringkan gol dalam perlawanan itu," ujar Van Persie, yang meluahkan perasaannya kepada stesen televisyen Belanda, NOS sejurus tamat perlawanan.


Pada perlawanan itu, Van Persie hanya dapat melakukan percubaan bagi mendapatkan gol pada separuh masa kedua, terutama ketika 20 minit akhir permainan. Percubaan tepat Van Persie yang hampir menghadiahkan gol buat United hadir pada minit ke-89 melalui rembatan kaki kiri yang berjaya diselamatkan penjaga gol lawan, Roberto Gago. Sementara itu, pemain tengah United, Michael Carrick tidak mahu menyalahkan sesiapa atas kekalahan pasukannya. "Anda tidak boleh menyalahkan Robin (Van Persie) kerana dia juga telah mencipta percubaan selain hampir untuk mendapatkan jaringan," ujar Carrick. - AGENSI

2 Penyokong CHELSEA:

Solehah Shamsuddin on February 27, 2014 at 11:33 AM said...

Alahai, harap2 nanti jurulatih bru mampu meningkatkan mutu permainan Manchester United.

haryzkhairuddin on February 27, 2014 at 12:27 PM said...

bagus jugak kalau camtu.. lagi cepat lagi bagus. hahaha

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!