Thursday, March 13, 2014

MH370 : Misteri lagu 'Get It Started' yang dikatakan ada kaitan dengan kehilangan pesawat



MH370 : Misteri lagu 'Get It Started' yang dikatakan ada kaitan dengan kehilangan pesawat | LAGU Get It Started mula menjadi tumpuan umum apabila liriknya mengandungi elemen yang disifatkan segelintir pihak, ada kaitan denggan kehilangan pesawat MH370. Didendangkan penyanyi rap Amerika, Pitbull bersama artis dari Columbia Shakira, kandungan lagu tersebut menjadi bualan ramai pengguna internet menerusi laman sosial facebook dan Youtube sejak dua hari lalu. Rangkap lirik yang diperkatakan daripada lagu yang diterbitkan pada 2012 itu ialah : Thriller in Manila, knocking them out like Pacquiao. No Ali, No Frazier, but for now it's off to Malaysia. Two passports, three cities, two countries, one day Now that's worldwide, if you think it's a game, let's play. Apa yang menarik perhatian ialah perkataan No Ali (tiada Ali). Now it's off to Malaysia (sekarang ia ke Malaysia).

Two passports (dua pasport), two countries (dua negara), one day (sehari). Now that's worldwide (sekarang ia seluruh dunia) dan volf. Lirik no Ali misalnya, ia dikaitkan dengan warganegara Iran dikenali sebagai Ali iaitu ejen pelancongan yang menempah tiket untuk dua warga Iran ke Eropah di Pataya, Thailand pada 1 Mac lalu. 'Now its worldwide' pula dikaitkan dengan liputan di seluruh dunia mengenai kehilangan MH370 sementara Voli dikatakan perkataan bahasa Itali yang membawa maksud penerbangan. Malah ada yang mengatakan kehilangan MH370 seperti sudah dirancang sekian lama disebabkan lagu itu sudah pun diterbitkan sejak dua tahun lalu. Namun ada jugga pemberi komen cuba meredakan keadaan dengan mengatakan ia sekadar satu kebetulan. -MD




.

2 Penyokong CHELSEA:

Hanis on March 13, 2014 at 11:35 PM said...

macam2 kaitan plak. pening sy kes MH370 nih.

http://myartcrafting.blogspot.com

dahiyah said...

sekarang mh370 enjadi tmpuan ramai tapi mengapa adakah di sebab olh benda atua yang lain.saya mahu melaporkan lagu ini kepada pihak media. nama lagu ini ada sama maksud dengan kajadian kehilangan mh370 saya rasa ini semua telah dirancang oleh pihak amerika syarikat.di sini bagi pihak semua ahli keluarga penumpang mh370 ber harap agar terus menyiasat kenapa mh370 masih hilang bergitu lama.
sekian terima kasih.

from:dhyh

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!