Friday, July 4, 2014

Derita yang dicipta oleh ibu bapa terhadap anak mereka yang menghidap autisme


Derita yang dicipta oleh ibu bapa terhadap anak mereka yang menghidap autisme | Sepasang suami isteri dari Vietnam ditahan di sini kelmarin kerana mengurung seorang anak mereka yang menghidap autisme di dalam sangkar besi yang direka untuk haiwan di Anaheim, tenggara Los Angeles, kata polis semalam. Ibu kanak-kanak itu dikenali sebagai Tracy Trang Le, 35, sementara bapanya, Loi Vu, 40. Kanak-kanak lelaki berusia 11 tahun yang juga bisu itu, telah dibawa ke pusat perlindungan bersama-sama dua adiknya ekoran penahanan kedua ibu bapa mereka, kata jurucakap polis, Bob Dunn.

Polis turut menemukan tilam yang biasanya digunakan oleh haiwan peliharaan di dalam sangkar itu, katanya. Tambahnya, terdapat beberapa laporan berbeza berhubung tempoh kanak-kanak itu dikurung, iaitu untuk tempoh berapa tahun, bulan atau jam. "Mereka meletakkan kanak-kanak itu di dalam kurungan mungkin sebagai satu cara untuk mengawalnya semasa mereka keluar rumah," kata Dunn kepada stesen televisyen KTLA selepas penahanan pasangan tersebut malam kelmarin.


Pasangan itu yang tidak fasih berbahasa Inggeris ditahan kerana disyaki mengancam dan mengurung secara salah kanak-kanak itu, kata jurucakap tersebut. Bagaimanapun, keadaan fizikal kanak-kanak lelaki itu dan dua adiknya, seorang lelaki, 10, dan seorang perempuan, 8, didapati berada dalam keadaan baik. "Selain dikurung di dalam sangkar besi, tiada sebarang tanda penderaan lain dikesan pegawai bertugas pada kanak-kanak itu," kata Dunn. - AFP




.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!