Saturday, October 4, 2014

Anak kambing istimewa ini dinamakan sempena nama pemimpin



Anak kambing istimewa ini dinamakan sempena nama pemimpin | Seorang petani semalam menamakan anak kambingnya yang baru dilahirkan dengan dua kepala, ‘Wowi,’ sempena nama dua calon pilihan raya presiden negara itu Prabowo Subianto dan Joko Widodo (Jokowi). Petani berkenaan, Karsono berkata, dia berbuat demikian kerana tertarik dengan kedua-dua tokoh politik itu. “Wowi ialah lambang pemimpin. Walaupun pilihan raya sudah berlalu, saya masih kagum dengan kedua-dua mereka. Seperti Prabowo dan Jokowi, Wowi juga menarik perhatian orang ramai,” katanya.

Anak kambing berkenaan lahir 1 Oktober lalu dengan memiliki anggota badan yang normal, kecuali kepalanya. Lebih menarik lagi, setiap kepala itu mempunyai satu mata dan satu telinga sementara mulut dan hidungnya satu. Menurut Karsono, Wowi mulanya tidak sihat kerana enggan menghisap susu ibunya.

Ia memaksa petani itu memberikannya susu formula. “Saya menyusukannya setiap sejam. Untuk menguatkan Wowi, saya campurkan susu itu dengan telur ayam kampung,” kata petani itu. Karsono berkata, rezekinya bertambah selepas kelahiran Wowi kerana ada dalam kalangan penduduk kampung sekitar yang datang untuk melihat anak kambing itu turut memberi sumbangan wang. - Agensi




.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!