Wednesday, October 1, 2014

Luluh hati ibu, anak berusia empat tahun maut dilanggar motosikal


 Luluh hati ibu, anak berusia empat tahun maut dilanggar motosikal | Luluh hati bila mengenangkan anak yang saya kasihi pergi buat selamanya, apatah lagi pemergiannya sehari sebelum ulang tahun kelahiran saya," kata seorang ibu, Azizah Ali, 40, selepas anaknya, Mohamad Aidil Ibrahim, 4 tahun, meninggal dunia selepas dilanggar sebuah motosikal, kelmarin. Dalam kejadian kira-kira pukul 4.50 petang itu, mangsa yang bermain bersama sepupunya di halaman rumah datuk mereka di Parit 14 Simpang Lima dipercayai melintas jalan raya bersendirian sebelum dilanggar dan tercampak kira-kira dua meter ke parit. Mangsa kemudiannya disahkan meninggal dunia sejam selepas dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Jemaah (HTAJ).

Azizah berkata, dia berasa amat sedih dengan pemergian anaknya itu kerana telah merancang untuk menyambut ulang tahun kelahiran bersama-sama hari ini memandangkan mereka dilahirkan pada bulan yang sama iaitu bulan September. “Saya memang cadang nak sambut hari jadinya dan arwah berhasrat menikmati kek Transformers berwarna kuning. “Namun kini majlis itu akan bertukar menjadi majlis tahlil dan bacaan Yasin," katanya ketika ditemui di sini hari ini. Sementara itu, bapa mangsa, Ibrahim Mustaffa, 43, berkata, sebelum kejadian anaknya ada datang menghampirinya dan meminta supaya saya belikannya makanan segera.

“Namun tidak lama selepas itu saya terdengar bunyi letupan seakan-akan kedengaran bunyi motosikal langgar tin kosong, sebaik jenguk ke luar ayah sudah jerit menyatakan cucunya dah kena langgar. Saya pun lari dan terkejut tengok anak saya dah masuk tepi parit. “Saya terus bergegas mendapatkannya dan membawanya ke hospital, namun sejam selepas itu dia disahkan meninggal dunia," ujarnya. Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Ketua Trafik Daerah Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sabak Bernam, Asisten Superintendan, Che Noor Azman Chilon berkata, kejadian itu melibatkan sebuah motosikal jenis Yamaha Lagenda. Katanya, penunggang motosikal berusia 27 tahun itu dipercayai dalam perjalanan dari Parit 15 menghala ke kebunnya di Ban Kanal tetapi ketika melalui jalan itu, seorang kanak-kanak tiba-tiba melintas hingga menyebabkan penunggang motosikal gagal mengawal kenderaannya. - Utusan




.

1 Penyokong CHELSEA:

iuzira on October 1, 2014 at 9:02 AM said...

sedihnya

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!