Wednesday, November 12, 2014

Lelaki warga emas maut selepas kaki digilis treler yang merempuh motosikalnya


Lelaki warga emas maut selepas kaki digilis treler yang merempuh motosikalnya | Seorang lelaki warga emas maut selepas kakinya digilis treler yang merempuh motosikalnya dalam kemalangan di Kilometer 99, Jalan Kota Bharu-Gua Musang dekat persimpangan Laloh, di sini, kelmarin. Dalam kejadian jam 1.45 petang itu, mangsa Esa Deraman, 85, meninggal dunia ketika dirawat di Hospital Kuala Krai (HKK) akibat parah di kaki. Jenazah mangsa dituntut ahli keluarganya sebelum dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Pahi, di sini. Ketua Polis Daerah Kuala Krai Superintendan Abdul Rahim Che Ghani berkata, ketika kejadian, mangsa yang menunggang motosikal Honda EX5 dalam perjalanan pulang selepas membeli barang di bandar Kuala Krai.

Menurutnya, sebaik tiba di tempat kejadian, motosikal mangsa dirempuh treler berkenaan menyebabkan kakinya digilis kenderaan berat terbabit. “Akibat rempuhan itu, mangsa parah di kedua-dua kaki termasuk kaki kiri hancur akibat digilis kenderaan berat berkenaan. “Mangsa mulanya dibawa ke HKK untuk rawatan kecemasan, tetapi disahkan meninggal dunia kira-kira jam 3 petang,” katanya. Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sementara itu, anak bongsu mangsa, Omar, 52, berkata, dia mengetahui kejadian itu selepas dihubungi seorang rakan sekerja yang memaklumkan bapanya dirawat di HKK. Bagaimanapun katanya, sebaik tiba di HKK, dia dimaklumkan bapanya sudah menghembuskan nafas terakhir. “Ayah menetap di Kampung Depek, Gua Musang dan sudah menjadi kebiasaan dia akan keluar ke bandar sekali-sekala untuk mencari barang keperluan. Kali terakhir saya bertemu arwah sebelum Aidiladha lalu. Apapun, saya reda dengan ketentuan Ilahi,” katanya. -Metro




.

2 Penyokong CHELSEA:

Farah Waheda Wahid on November 12, 2014 at 10:55 AM said...

bila baca entri ni teringat pada arwah atuk yang kemalangan digilis treler 16 tayar... Allahu...

AMIIZAA@Mieja on November 12, 2014 at 12:03 PM said...

sedihnyaaa:(
alfatihah buat atuk tu ...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!