Monday, November 10, 2014

Penumpang penerbangan kecoh, lelaki cuba buka pintu keselamatan ketika dalam penerbangan



Penumpang penerbangan kecoh, lelaki cuba buka pintu keselamatan ketika dalam penerbangan | Penerbangan sebuah pesawat milik Vietnam Airlines dari Vietnam ke Australia kecoh apabila seorang penumpang lelaki bertindak di luar kawalan dengan cuba membuka pintu keselamatan pesawat itu selepas ia berlepas selama dua jam, baru-baru ini. Bagaimanapun, tindakan lelaki berusia 27 tahun itu berjaya dipatahkan sekumpulan penumpang pesawat VN773 dari Hanoi ke Sydney yang terpaksa menggunakan kekerasan bagi mententeramkan suspek yang dipercayai berada di bawah pengaruh dadah. Menurut saksi, Mark Ansley, ketika kejadian, dia sedang tidur sebelum terdengar suara penumpang menjerit dan panik, sebelum melihat kelibat seorang lelaki cuba menendang pintu kecemasan pesawat tersebut.

Lelaki itu mendakwa dia diculik dan diberikan dadah serta terdapat orang yang menunggunya di Sydney untuk membunuhnya. Ansley berkata, dia dengan beberapa penumpang lain kemudiannya bergelut dengan lelaki itu sebelum dia diberikan tali pengikat bagi menghalang lelaki itu terus bertindak agresif, namun usahanya gagal selepas suspek melawan. “Saya kemudiannya memutuskan untuk menumbuknya, namun percubaan pertama saya tidak berjaya sebelum memutuskan untuk menumbuknya dengan lebih kuat sehingga berjaya melemahkannya. “Insiden itu amat menakutkan dan saya betul-betul menggeletar.

Lelaki itu cuba membunuh dirinya dan kesemua penumpang yang menaiki peswat tersebut,’’ katanya kepada rangkaian televisyen New Zealand, TVNZ sebagaimana lapor Mail Online. Ansley yang menaiki pesawat itu bersama seorang anaknya berusia enam tahun berkata, dia dan penumpang lain cuba mencari kenalan suspek di dalam pesawat itu, namun tidak berjaya dan percaya lelaki tersebut khayal akibat pengaruh dadah. Penumpang itu mungkin tidak mengetahui bahawa adalah sukar untuk membuka pintu kecemasan kapal terbang ketika ia berada di udara atas faktor ketinggian altitud. Polis Australia mengesahkan insiden itu. Lelaki itu ditahan dan akan dibicarakan pada 16 Disember ini di Mahkamah Pusat Downing atas kesalahan membahayakan keselamatan pesawat.-AP



.

1 Penyokong CHELSEA:

indahhiasan on November 11, 2014 at 12:46 AM said...

dah kenapa la dia nak mempercepatkan ajalnye...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!