Sunday, January 11, 2015

Penemuan mengejutkan keatas puluhan penerbangan tempatan Indonesia


Penemuan mengejutkan keatas puluhan penerbangan tempatan Indonesia | Kementerian Pengangkutan Indonesia semalam menggantung 61 laluan penerbangan tempatan yang dikendalikan oleh syarikat Garuda dan syarikat-syarikat penerbangan tambang murah disebabkan tidak mempunyai permit. Tindakan itu diambil susulan siasatan ke atas penerbangan AirAsia Indonesia yang terhempas di Laut Jawa pada 28 Disember lalu dan pesawat berkenaan didakwa terbang tanpa kebenaran pihak berkuasa. “Garuda Indonesia didapati melakukan empat pelanggaran peraturan penerbangan, Lion Air (35), Wings Air (18), Trans Nusa (1) dan Susi Air (3),” kata Menteri Pengangkutan, Ignasius Jonan pada sidang akhbar di sini semalam.

“Mereka melanggar peraturan berkaitan permit. Mereka tidak mempunyai permit penerbangan (61 laluan) itu. Perkara sama berlaku kepada Air–Asia,” ujar beliau. Kementerian Pengangkutan sebelum ini telah bertindak membekukan penerbangan AirAsia Indonesia dari Surabaya yang merupakan bandar kedua terbesar di Indonesia ke Singapura.

Pesawat AirAsia QZ8501 yang membawa 162 penumpang dan anak kapal hilang selepas 40 minit penerbangan dan terhempas di Laut Jawa. Siasatan bagaimanapun tidak mengaitkan kemalangan itu dengan masalah permit penerbangan kerana kejadian berlaku akibat cuaca buruk. Ignasius berkata, pada masa yang sama sebanyak 11 pegawai penerbangan telah dikenakan tindakan disiplin kerana terbabit dalam kontroversi permit penerbangan dan langkah-langkah telah diambil bagi mengelak masalah itu daripada berulang. – AFP




.

2 Penyokong CHELSEA:

Anonymous said...

Korup lah....

Anonymous said...

61? fuh byk tu.memg mslh korupsi diowg nie byk sgt.even nk renew visa student pun siap alasan berbagai pastu ckp kalau nk cepat kena byr certain amount.haish.

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!