Friday, February 6, 2015

Ayah belasah anak dengan kejam hanya kerana gagal membeli dua batang rokok



Ayah belasah anak dengan kejam hanya kerana gagal membeli dua batang rokok | Kedua-dua pipinya ditumbuk, pinggangnya dipukul dengan tali pinggang dan dadanya ditendang hanya kerana gagal membeli dua batang rokok. Demikian nasib yang menimpa seorang kanak-kanak berusia tujuh tahun yang menjadi mangsa belasahan dipercayai oleh bapa kandungnya sendiri yang sebelum itu menyuruhnya ke kedai membeli rokok di Taman Jujur, Sikamat, dekat sini semalam. Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Muhamad Zaki Harun berkata, suspek yang berusia 36 tahun tidak memberikan wang kepada mangsa menyebabkan kanak-kanak itu gagal membeli rokok seperti yang diminta oleh suspek.

“Suspek kemudian menumbuk kedua-kedua pipi, memukul pinggang menggunakan tali pinggang dan menendang dada mangsa. Selepas itu, suspek menghalau mangsa lalu dia melarikan diri ke rumah pengadu,” katanya di sini hari ini. Menurutnya, suspek ditahan polis di hadapan rumahnya pada malam tadi dan kini direman selama seminggu bermula hari ini bagi membantu siasatan. Kata beliau, suspek juga sering mengarahkan anak keduanya itu membeli rokok, meminta wang daripada penduduk sekitar termasuk dikerah membeli minyak motosikal.


Mangsa yang juga murid sebuah sekolah di Sendayan dekat sini kini menerima rawatan di wad kanak-kanak, Hospital Tuanku Ja'afar Seremban. Difahamkan, bapa mangsa tidak bekerja manakala isteri suspek meninggal dunia pertengahan tahun lalu. Menurut Muhamad Zaki, kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-Kanak 2001 yang memperuntukkan hukuman maksimum 10 tahun penjara atau denda RM20,000 atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan. Sementara itu, pengadu kes itu yang juga jiran mangsa, Razak Yusof, 52, berkata, kanak-kanak malang itu adalah anak kedua daripada tiga beradik dan abangnya berusia sembilan tahun manakala adiknya berumur tiga tahun.

Walau bagaimanapun, katanya, hanya mangsa yang dipercayai sering didera bapa kandungnya. “Semasa saya berada di rumah sekitar pukul 10.50 pagi semalam, seorang kanak-kanak lelaki muncul, sambil menangis dan memberitahu dipukul oleh bapanya. Beberapa jam kemudian saya membuat laporan polis,” katanya. Menurutnya, suspek seorang yang panas baran dan sering meminjam wang daripadanya sejak empat tahun lalu. “Dia pernah meminta bantuan saya agar menghantar tiga anaknya di bawah jagaan Pusat Dakwah Islamiah, Paroi selepas kematian isterinya. Bagaimanapun, dia mengambil semula anak-anaknya itu,” katanya. -Utusan




.

2 Penyokong CHELSEA:

Athirah on February 6, 2015 at 10:39 AM said...

ayah dia ni kan....ish ish ish

nayfatimahrasyid on February 6, 2015 at 10:59 AM said...

semoga bapanya insaf ..
mungking desakan hidup dan tekanan perasaan hidup sendiri untuk membesarkan anak disamping tak der kerja dan macam-macam masalah ...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!