Wednesday, November 16, 2011

Empat sekeluarga tinggal sehelai sepinggang


Empat sekeluarga tinggal sehelai sepinggang apabila rumah mereka di Kampung Pulau Panjang dekat sini, hangus dalam kebakaran tengah malam tadi.
Kejadian pukul 12.15 tengah malam itu turut memusnahkan sebuah kereta dan tiga motosikal kerana tidak sempat dialihkan mangsa, Zulkifli Abd. Ghani, 39, yang bekerja sebagai mekanik.

Turut rosak adalah 25 buah basikal antik milik ahli Kelab Basikal Lama (Kebal) Kampung Pulau Panjang yang diletakkan di tepi rumah Zulkifli.
Zulkifli memberitahu, semasa kejadian, dia bersama isterinya, Fatimah Jaafat, 26, dan dua anak mereka berusia dua dan empat tahun sedang tidur di dalam bilik.
Katanya, dia bagaimanapun terjaga apabila merasa bahang api yang menyambar dinding rumahnya lalu segera mengejutkan dan membawa keluar ahli keluarganya.

“Saya masuk semula ke dalam rumah untuk memadam kebakaran tetapi gagal kerana api marak dengan cepat,” katanya kepada pemberita ketika ditemui hari ini.
Sebuah jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Jerteh yang diketuai oleh Ketua Operasi Wahid Jusoh bersama tujuh anggota dikejarkan ke tempat kejadian sebaik sahaja menerima laporan.
Tindakan pantas pasukan itu menyelamatkan sebuah rumah berhampiran daripada turut musnah.
Difahamkan, kerugian dianggarkan RM70,000 manakala punca kebakaran itu masih dalam siasatan.





P/S - Jom baca ni..




.

2 Penyokong CHELSEA:

Unknown on November 16, 2011 at 1:57 PM said...

aduhai......

Memori Kekasih on November 16, 2011 at 4:35 PM said...

innnalillah...setiap musibah pasti ada hikmah...semoga keluarga ni mampu harungi dgn sabar...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!