Friday, October 1, 2010

Messi terima Kasut Emas selaku penjaring terbanyak Eropah


BARCELONA 1 Okt. - Lionel Messi telah dianugerahkan Kasut Emas selepas menjadi penjaring terbanyak seluruh Eropah dalam liga tempatan, musim lalu.

Pemain depan Argentina itu menerima hadiah tersebut hasil 34 gol yang dijaringkan sehingga membantu Barcelona mengekalkan kejuaraan liga Sepanyol.

“Semua anugerah ini sangat istimewa, tetapi saya perlu berterima kasih kepada rakan-rakan sepasukan yang banyak membantu sehingga memenanginya,” kata Messi.
“Saya hanya cuba bermain dengan baik dan melakukan sesuatu yang sebaik mungkin untuk pasukan dan jurulatih saya.”


Messi kini menyertai Marco van Basten, Ronaldo dan Cristiano Ronaldo yang merupakan para pemain yang menerima ketiga-tiga anugerah - Kasut Emas, Pemain Terbaik Dunia FIFA dan Bola Emas - yang diberikan kepada para pemain Eropah setiap tahun.

Pemain Chelsea, Didier Drogba dan penyerang Udinese, Antonio di Natale berkongsi di tempat kedua selepas masing-masing menjaringkan 29 gol.


P/S - Sebelum WC hari tu, Messi memang diyakini pemain bola no1 di dunia...tapi persembahan buruk di WC membuktikan Messi sama saja dengan pemain bola yang lain...Belum layak jadi legend..





.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!