Monday, October 11, 2010

Terkini : Senarai nama mangsa terbunuh dalam kemalangan ngeri

Ahli keluarga mangsa yang terlibat dalam kemalangan maut di kilometer 223 Lebuhraya Utara Selatan arah utara, kelihatan sayu di bilik mayat Hospital Melaka semasa proses menuntut mayat semalam. 11 Okt. 2010.

MELAKA - Berikut adalah nama 12 mangsa yang terbunuh dalam satu kemalangan membabitkan dua bas, sebuah van dan tiga kereta di Kilometer 223, Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran plaza tol Simpang Ampat dekat Rembau, petang semalam.

Polis melaporkan mereka terdiri daripada sembilan rakyat tempatan dan tiga warga Myanmar.
Mangsa tersebut ialah pemandu bas ekspres R. Ramachandra, 52, dari Kampung Tengah, Klebang Besar; penumpang bas ekspres Muhammad Farizuddin Talib, 19, dari Balai Panjang, Malim; Azizi Ajis, 19, dari Kampung Japis, Nyalas; Norazmi Abdul Karim, 24, dari Kampung Pondok Kempas, Selandar; Sharene Sofia Fadzry Tan, 18, dari Semabok Perdana; dan Nur Shafika Baba, 29, dari Pokok Mangga di sini.
Tiga lelaki warga Myanmar itu ialah Pau Khan Tual, 21; Kam Khaw Tual, 28; dan Cin Thawa Tuang, (umur tidak diketahui, kenderaan yang mereka naiki belum disahkan).
Pemandu van, Goo Chuan Heng, 34, dari Taman Maju, Batu Pahat, Pang Shi Moei dari Taman Segar, Segamat, 57, dan Eng Sok Kuan dari Kuala Lumpur, 52 (belum disahkan kenderaan yang dinaiki).

Melaka hulur sumbangan ringan beban keluarga mangsa

MELAKA 11 Okt. - Kerajaan Melaka mengucapkan takziah dan menghulurkan bantuan kewangan kepada keluarga mangsa yang terbunuh dalam satu kemalangan ngeri membabitkan dua bas, sebuah van dan tiga kereta di Kilometer 223, Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran plaza tol Simpang Ampat dekat sini, petang semalam.
Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam berkata kerajaan negeri memberikan bantuan sebanyak RM1,000 bagi menguruskan pengkebumian setiap jenazah manakala mangsa yang cedera parah juga diberi RM1,000 dan cedera ringan sebanyak RM500.
"Kepada semua keluarga yang terlibat saya harap mereka bersabar,” katanya kepada pemberita selepas menziarahi jenazah mangsa kemalangan itu di Hospital Melaka di sini, awal pagi hari ini.
Turut menziarahi mangsa, Yang Dipertua Negeri Melaka Tun Mohd. Khalil Yaakob dan isteri Toh Puan Zurina Kassim, Speaker Dewan Undangan Negeri Melaka Datuk Wira Othman Muhamad dan Setiausaha Kerajaan Negeri Melaka Datuk Wira Omar Kaseh.
Dalam kemalangan ngeri jam 6.40 petang semalam, seramai 12 orang maut manakala lebih 40 lagi cedera.
Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam (kanan) cuba menenangkan Talib Ali (tengah) bersama ahli keluarganya yang sayu selepas keluar dari bilik mayat Hospital Melaka bagi menuntut jenazah anaknya, Mohd. Farizuddin yang maut dalam kemalangan maut di kilometer 223 Lebuhraya Utara Selatan arah utara, semalam. 11 Okt. 2010.



P/S -  Berita terperincin mengenai kemalangan itu [klik sini] .. Takziah..






.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!