Friday, December 10, 2010

Kereta dikompaun 167 kali ditunda

Pemilik kenderaan yang mempunyai 167 kompaun tanpa berbayar terkejut apabila keretanya ditunda penguat kuasa Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) dalam Operasi Tunda Kenderaan Pesalah Tegar di USJ 10, di sini, semalam.
Difahamkan, lelaki berusia 30-an itu tidak puas hati dan berang atas tindakan MPSJ selepas mendapat tahu keretanya ditunda berdekatan restoran makanan segera di situ.

Yang Dipertua MPSJ, Datuk Adnan Md Ikshan, berkata pihaknya terkejut sebaik menyemak nombor pendaftaran kenderaan itu dan mendapati terdapat sejumlah besar kompaun atas pelbagai kesalahan yang tidak dijelaskan pemilik. Katanya, MPSJ tidak teragak-agak menunda kenderaan itu dan pemiliknya perlu menjelaskan setiap kompaun tertunggak selain membayar kos tunda dan kompaun berjumlah RM178.
“Tidak dinafikan, jumlah keseluruhan kompaun yang perlu dibayar pemilik agak tinggi iaitu menelan ribuan ringgit, tetapi kami tetap bertegas dan tiada kompromi kerana MPSJ sudah memberi tempoh lama kepada pemilik untuk menjelaskannya,” katanya.

Beliau berkata, operasi tunda kenderaan pesalah tegar yang bermula semalam menemui tiga kereta yang mempunyai jumlah kompaun tinggi selain melakukan kesalahan lain seperti tidak meletakkan kenderaan di tempat disediakan. “Operasi ini bertujuan meningkatkan kepatuhan masyarakat terhadap peraturan lalu-lintas terutama di kawasan komersial dan tumpuan orang awam selain menerapkan nilai murni dalam sikap pemandu,” katanya.



.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!