Saturday, December 4, 2010

Terry kembali pimpin Chelsea


Pemain pertahanan Chelsea, John Terry meluahkan kekecewaan selepas skuad The Blues mengalami kemerosotan prestasi sepanjang ketiadaannya.

Begitupun, Terry berazam untuk memimpin semula kebangkitan pasukan itu dalam mencipta kemenangan selepas dia disahkan cergas daripada kecederaan untuk berdepan Everton malam ini.
Terry berehat selama beberapa bulan selepas mengalami kecederaan saraf pada bahagian pahanya.

Begitupun, pertahanan England itu memberi suntikan semangat baru kepada pengurus, Carlo Ancelotti dengan impian untuk menjadi kapten Chelsea selepas pulih daripada kecederaan.
Chelsea pula gagal mempertahankan kedudukan selesa dengan empat mata sebagai pendahulu Liga Perdana England dan kini hanya mengutip satu mata dalam tiga perlawanan.

"Kami kehilangan terlalu banyak mata sejak kebelakangan ini," kata Terry.
"Jika dilihat semula, dua atau tiga minggu lepas kami sangat selesa di atas liga dan juga memiliki kelebihan dalam perbezaan jaringan.
"Kini semua jurang tersebut telah pun berubah. Kami perlu kembali mencatat kemenangan bermula dari sekarang.

"Saya rasa keseluruhan di bahagian pertahanan, tengah dan serangan, kami tidak bermain dengan baik seperti yang sepatutnya.

"Ia adalah kerana kami menetapkan standard yang terlalu tinggi dan memulakan musim ini dengan sangat baik," katanya lagi.

Chelsea juga menerima khabar gembira apabila Michael Essien selesai menjalani penggantungan pada malam ini manakala Frank Lampard yang masih cedera pula hanya boleh diturunkan pada pertemuan penting dengan Manchester United minggu depan.

"Dengan keadaan sekarang, dua atau tiga pemain tonggak kami akan kembali selepas pulih dari kecederaan," kata Terry.

"Saya telah menjalani latihan sejak beberapa hari lalu dan Frank juga tidak lama lagi menyertai kami. Diharap Michael juga akan turut serta minggu depan."


P/S - Go go chelsea..Rampas balik takhta liga..yeah




.

2 Penyokong CHELSEA:

EzzEddin on December 4, 2010 at 1:28 PM said...

Man U dihati :P

Lulu Caldina on December 5, 2010 at 1:47 AM said...

eheh..menyu tak main minggu ni..
salji suruh 'rehat'..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!