Saturday, December 4, 2010

Wartawan wanita lawan perompak


GOMBAK: Seorang wartawan wanita sebuah akhbar harian mengalami detik cemas lebih 15 minit apabila terpaksa bertarung dengan dua penjenayah ‘geng langgar dan rompak.
Kumpulan penjenayah terbabit sengaja melanggar belakang kereta wanita itu bagi memperdaya mangsa memberhentikan kereta sebelum merompak wartawan berkenaan yang keluar dari kenderaan bagi melihat kerosakan.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Lau, 27, berkata, ketika kejadian dia memandu bersendirian dari Batang Kali ke Jalan Sungai Dua, Ulu Yam, di sini, kira-kira jam 4 petang kelmarin.
Menurutnya, dia bercuti panjang dan ingin pulang ke rumahnya dengan memandu kereta Honda City yang baru dibelinya pada Mei lalu.

“Namun, sebaik sampai ke satu kawasan cerun, saya terlihat sebuah kereta Toyota Vios berwarna perak mengekori saya dengan laju. Bimbang berlaku pelanggaran menyebabkan saya memberikan lampu isyarat kecemasan bagi memberi laluan kenderaan terbabit memotong.

“Bagaimanapun, saya terkejut apabila bahagian belakang kereta saya dirempuh kereta terbabit menyebabkan saya terkejut dan membunyikan hon,” katanya.


Menurutnya, dia memberhentikan keretanya di bahu jalan tidak jauh dari kereta Toyota Vios terbabit yang dinaiki dua lelaki itu.

“Saya melihat kerosakan di bahagian bumper sebelum menuntut dua lelaki berusia 20-an dan 40-an terbabit bertanggungjawab dan membayar ganti rugi terhadap kesan kemek itu.
“Pada mulanya saya langsung tidak mengesyaki ia bermotifkan rompakan kerana menyangka ia kemalangan biasa. Berikutan itu, saya mengambil gambar nombor plet pendaftaran kenderaan Toyota terbabit untuk tujuan laporan polis selepas suspek seolah-olah tidak mahu memenuhi tuntutannya,” katanya.

Menurutnya, tanpa disedari seorang daripada lelaki terbabit menghampirinya dari belakang sebelum menutup mulutnya menggunakan tapak tangan.

“Saya cuba meronta bagi melepaskan diri sebelum bergelut dengan penjenayah terbabit. Dalam keadaan cemas itu, kaki dan muka saya luka selain dipukul penjenayah.

“Penjenayah terbabit mengikat tangan saya sebelum seorang daripada suspek berusia 20-an merampas kunci kereta saya selain mengambil beg komputer riba,” katanya. Menurutnya, penjenayah terbabit melarikan diri dengan membawa keretanya dan dia ditinggalkan di tepi jalan.

Difahamkan kawasan berlaku kejadian terbabit agak sunyi menyebabkan tiada saksi atau orang awam membantu mangsa ketika kejadian.

“Saya pergi ke balai polis berhampiran membuat laporan rompakan berkenaan. Agak mengejutkan apabila polis mendakwa nombor plet kenderaan penjenayah palsu,” katanya.




.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!