Sunday, January 16, 2011

Anak bongsu Azean, raih keputusan cemerlang

Ines dan azean

Anak bongsu pelakon Azean Irdawaty, Inessa Irdayanty Khairil Anwar atau Ines, 21, muncul antara graduan cemerlang pada Majlis Konvokesyen Kolej SEGI di Kota Damansara, semalam.

Anak bongsu tiga beradik yang juga Penuntut Diploma Seni Persembahan itu difahamkan meraih keputusan Nilai Purata Gred Kumulatif (CGPA) 3.68, sekali gus kejayaan Ines membanggakan Azean yang kini masih menjalani rawatan kanser.

Dulu dia berjaya mencapai keputusan 10A1 dalam Sijil Pelajaran Malaysia. Saya bangga kerana dia meraih kejayaan terbaru ini dengan menempuh pelbagai cabaran getir. Sekalipun sibuk dengan rutin mengulangkaji dan tugasan pelajaran, dia tetap beri perhatian menjaga saya.

Pada tahun akhir pengajiannya, dia juga tabah mengharungi kesengsaraan apabila terpaksa berpisah dengan abang tersayangnya. Ines sangat tabah, tekun dan komited dengan apa yang dilakukannya. Dia seorang yang bercita-cita besar.

Setiap apa yang ingin dicapainya pasti diiringi dengan usaha dan azam yang berterusan. Selagi tidak siap kerja atau tugasan, dia tidak akan tidur. Dia ada ciri kepemimpinan, penuh visi dan boleh hidup berdikari, katanya.



.

2 Penyokong CHELSEA:

Cik Para on January 16, 2011 at 12:32 PM said...

tmpt sy stdy ..:)

Lulu Caldina on January 16, 2011 at 12:40 PM said...

@Rockstar Chan Semoga kejayaan pun milik awak juga...yeah

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!