Thursday, April 14, 2011

Digilis lori kontena

Seorang lelaki maut apabila motosikal ditungganginya digilis sebuah lori kontena di Kilometer 439.4, Lebuhraya Utara-Selatan (Plus) arah Kuala Lumpur, dekat sini semalam.

Mangsa, Zulhisham Abdul Latip, 43, adik jurukamera Astro Awani, Shamsul Kamal Abd Latip yang pernah menyertai misi bantuan kemanusiaan ke Gaza sebelum ditawan tentera Israel dalam kapal Marvi Marvara.

Kejadian berlaku kira-kira jam 8.45 pagi apabila mangsa yang menunggang motosikal bersendirian tiba-tiba hilang kawalan sebaik tiba di tempat kejadian sebelum terjatuh dan digilis lori kontena 23 tan muatan batu kapur yang mengekorinya.
Mangsa meninggal dunia di tempat kejadian apabila parah di kepala.

Saksi, Ghazali Maulud, 34, berkata sebaik mangsa terjatuh, pemandu lori kontena yang mengekori mangsa cuba mengelak dengan memasuki laluan tengah lebuh raya, tetapi gagal .

“Akibatnya mangsa yang terbaring di tengah lebuh raya digilis di kepala sebelum turut melanggar motosikal mangsa,” katanya.

Beliau berkata, pada masa sama, sebuah skuter ditunggang seorang lelaki nyaris terbabit kemalangan itu, namun sempat mengelak dengan terjun dari skuternya.




.

1 Penyokong CHELSEA:

TANPANAMA on April 14, 2011 at 9:04 AM said...

alahaii...ngerinya + seram betul bab eksiden motor dengan lori/kontena ni..nauzubillah min zalik

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!