Tuesday, May 24, 2011

4 Tahun Meninggal, Artis Korea Ini dikahwinkan


Pelakon Jung Da Bin mengakhiri hidupnya dengan tragis. Pelakon Korea ini ditemukan mati gantung diri di apartmennya empat tahun lalu. Pada saat itu, Jung Da Bin belum berkahwin. Maka ibunya mengahwinkan  anaknya tersebut dengan mendiang Moon Jae Sung.

Ibu Jung Da Bin menggelarkan perkahwinan kedua orang yang sudah meninggal itu  sebagai perkahwinan spiritual. Dia mengaku melakukan hal tersebut demi ketenangan anaknya dalam kehidupannya yang baru.

Sedangkan Moon Jae Sung pula sudah meninggal sejak 2002 lalu. Penyebab meninggalnya Moon Jae Sung tidak diketahui secara pasti. Lelaki itu juga belum berkahwin ketika menghembuskan nafas terakhirnya. Dari situlah, akhirnya dua keluarga ini memutuskan untuk mengahwinkan mereka meskipun keduanya sudah meninggal.

Perkahwinan itu dilaksanakan di Kyungki-do. Acara diadakan pada waktu pagi. Setelah acara itu, jasad pasangan ini akan dimakamkan bersama di Utopia Memorial di Ansung.

"Menantu saya, Moon Jae Sung (semasa hidupnya) adalah orang yang sangat baik dan penuh perhatian. Meskipun mereka tidak mengenali antara satu sama lain, tetapi mereka telah dewasa. Dan keduanya meninggalkan dunia ini ketika belum berkahwin," kata ibu Jung Da Bin.
Keluarga Moon Jae Sung juga sependapat dengan ibu Jung Da Bin. Mereka berharap perkahwinan itu akan membuat keduanya bahagia.

"Mereka meninggalkan dunia ini terlalu awal, dan itu mengganggu saya. Ini bukan perkahwinan yang nyata tapi perkahwinan spiritual," ucap abang Mong Jae Sung.


Jung Da Bin mati bunuh diri pada 10 Februari 2007. Sehingga ke saat ini masih tidak diketahui secara pasti apa yang membuat bintang 'The Legend of Gingko' ini memutuskan untuk mengakhiri hidupnya dengan ekstrem.

Tetapi, dari catatan yang tersimpan di blog peribadinya, wanita kelahiran 4 Mac 1980 ini mengalami kemurungan berpanjangan. Dalam blognya itu, Jung Da Bin mengaku dia merasa kehilangan diri dan identitinya. Dia selalu marah tanpa sebab yang jelas dan merasakan sakit yang luar biasa di kepalanya.



.

4 Penyokong CHELSEA:

Asyraf on May 25, 2011 at 12:31 AM said...

gilaaaa

eMMe on May 25, 2011 at 9:29 AM said...

pelik2...cam ni pun ada? isk2!

Unknown on May 25, 2011 at 9:56 AM said...

adoi...nape la diorang ni..kepercayaan yang karut marut je...

maszull on November 23, 2012 at 5:10 PM said...

assalamualaikum lulu...betul la mcm ni pun ada ek...:)

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!