Tuesday, June 28, 2011

Ada orang terjatuh

“Saya terkejut apabila seorang jiran mengetuk pintu memaklumkan ada orang terjatuh dari bangunan,” kata Muhammat Sobbri Ali, 24, yang tidak menyangka lelaki yang jatuh itu adiknya.
Selepas dimaklumkan jirannya itu, Sobbri keluar dari rumahnya di tingkat 1, Flat Angsana, Taman Subang Mewah, USJ 1, di sini, dan terkejut sebaik melihat lelaki itu adik lelakinya, Mohd Nazri, 18.

Dalam kejadian kira-kira jam 3 pagi semalam, mangsa keluar bersama rakannya sebelum dia terjatuh dari tingkat 10 bangunan berkenaan.
“Saya terkejut dan sedih melihat keadaan arwah ketika itu. Nazri meninggal dunia di tempat kejadian sebelum ambulans tiba.

“Sebelum itu, saya berjumpanya kira-kira jam 12 tengah malam dan arwah memberitahu mahu keluar berjumpa kawan,” katanya ketika ditemui di Bilik Mayat, Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM).
Menurutnya, itu kali terakhir dia berjumpa arwah.

“Saya tidak tahu bagaimana arwah boleh jatuh. Arwah tidak pernah mempunyai musuh dan disenangi kawan-kawannya.

“Malah, arwah sering bercerita masalah dan apa saja dengan saya. Arwah juga memberitahu mahu bekerja selepas MyKad barunya siap kerana kad itu hilang,” katanya.

Bagi abang yang rapat dengan mangsa, Muhammad Hasbi, 20, menyifatkan sangat merasai kehilangannya kerana arwah periang dan suka mengusik.

“Kami sangat rapat memandangkan saya anak keenam dan arwah ketujuh. Kali terakhir kami berjumpa kira-kira jam 11 malam sebelum arwah keluar rumah untuk berjumpa kawan. Dia tidak menunjukkan perubahan,” katanya.

Hasbi yang bekerja sebagai tukang masak di sebuah restoran di Klang mendakwa akan berjumpa dengan adiknya itu pada hari minggu apabila pulang ke rumah kerana dia menetap di Klang.
Menurutnya, mereka baru tiga tahun menghuni di rumah berkenaan selepas kematian bapa pada 2007. Sebelum itu mereka menetap di kampung halaman di Batang Kali, Hulu Selangor, dekat sini.

Difahamkan, jenazah Nazri selamat dikebumikan selepas solat Asar di Tanah Perkuburan Kampung Kuantan, Batang Kali.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Zainal Rashid Abu Bakar mengesahkan menerima laporan kejadian terbabit.
Beliau berkata, kes itu diklasifikasi sebagai kematian mengejut (SDR) dan polis masih menjalankan siasatan lanjut.




.

1 Penyokong CHELSEA:

Nini D.. on June 28, 2011 at 9:23 AM said...

Innalillah..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!