Meh Jenguk~Blog alin

Dapur Tanpa Sempadan...

Tuesday, August 23, 2011

Pisang Goreng


Mudah jer kalau nak makan pisang goreng.. selalunya kat tepi jalan pun ada jual..
Tapi, rasanya lebih enak kalau masak/goreng sendiri..
Apatah lagi, memasaknya hanyalah semudah ABC, makan pun berbaloi..
Jom, cuba cara lulu masak, memang mudah..

  • Pisang, biasanya seulas tu bolehlah belah dua.. kalau lagi besar, boleh belah lagi banyak...
  • Tepung gandum
  • Sedikit tepung goreng pisang adabi
  • air
  • perasa

Bancuh 2 jenis tepung dengan air dan masukkan sedikit perasa.. Jangan terlalu cair... Masukkan pisang, bolehlah goreng didalam minyak yang panas... Caranya mudah, tapi cubalah, berjaya tak dapat pisang goreng yang sedap macam dalam gambar tu??  :)



.

8 Penyokong CHELSEA:

Gen2Merah on August 23, 2011 at 4:43 PM said...

eh eh, samalah.. macam gmbar tu lah saya selalu goreng pisang.. ekekeke

cik najihah on August 23, 2011 at 4:49 PM said...

tetibe nak makan pulak hihihi..

umairah on August 23, 2011 at 5:05 PM said...

betul2.. pisang yg digoreng sendiri lg sedap.. dua hari lepas, buat pisang goreng.. kalau boleh, nk makan sorg je.. nasib ada husband.. kena la makan sama2.. hehe.. ^-^

ceriteraliyana on August 23, 2011 at 5:42 PM said...

macam mana yana nk sewa tapak banner tu ek?

Lelaki Ini on August 23, 2011 at 5:49 PM said...

terus windu ibu saya..
dai sgt2 pandai goreeng pisang nangka!
sedap gilak!

PinKy MoMMa on August 23, 2011 at 6:20 PM said...

nampak sgt rangup goreng pisang tu..makan igt la org tersayang (ai ler tu haha)

MerLe on August 23, 2011 at 7:11 PM said...

lama x mkn pisang goreng yg jual dpn umah tu...

Miss A on August 23, 2011 at 7:55 PM said...

sedap nye pisang goreng.keh3


 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!