Sunday, November 20, 2011

Dia mabuk cinta


McIlroy mengakui dia sudah dilamun cinta dengan teman wanita barunya. Hanya beberapa bulan selepas memutuskan hubungan dengan kekasihnya sejak kecil, Holly Sweeney, jaguh golf itu kini berbangga dengan kisah cintanya bersama bintang tenis, Caroline Wozniacki.
Kedua-dua mereka ini menjadi pasangan emas sukan yang baru dan menikmati saat berduaan penuh glamour di seluruh dunia.

Begitupun McIlroy, juara Terbuka Amerika Syarikat yang kali pertama berkata mengenai kisah cinta mereka, mengakui Caroline adalah satu-satunya bagi pemain itu.

“Saya mempunyai cinta baru dalam hidup saya. Kami cuba mengetepikan mengenai soal sukan masing-masing. Ia sesuatu yang bagus.
“Seronok dapat menghabiskan masa dengan seseorang yang memahami apa yang anda lakukan dan seronok dapat menghabiskan masa dengan seseorang yang melakukan perkara sama.

“Anda boleh berbual mengenai perkara tertentu.”

Pasangan itu yang menggelarkan diri mereka Wozilroy mula bersama selepas Rory meraih kemenangan Terbuka AS, Jun lalu.
Bintang golf Ireland itu menemui juara tenis dari Denmark dalam perlawanan tinju di Jerman, Julai lalu dan bertemu sekali lagi di Wimbledon.
Pasangan bercinta itu saling berbalas mesej secara umum di Twitter dan mengesahkan mereka berpacaran pada hari terakhir Terbuka Britain.

Hubungan itu cukup mengejutkan bekas teman wanita McIlroy, Holly yang baru saja sedia menerimanya, awal tahun ini selepas McIlroy meninggalkannya bagi memberi tumpuan terhadap karier.
Dalam satu wawancara di AS, McIlroy pernah memberitahu bahawa Holly adalah kekasih sepanjang hayatnya dan satu-satunya gadis yang menambat hatinya.

Dia juga memberitahu dunia bahawa tindakannya meninggalkan wanita itu adalah satu kesilapan besar tetapi beberapa bulan kemudian dia mengubah fikiran dan sekali lagi meninggalkannya, kali ini untuk bersama jaguh tenis berambut perang, Caroline.
Ia satu tahun sibuk buat pemain golf jutawan sensasi dari Bangor.

Dia tewas Masters AS, kembali bersama Holly, meraih kejayaan dalam Terbuka AS, berpisah dengan Holly dan kemudian menjadi pasangan atlet paling diminati.
Malah baru-baru ini, dia berpisah dengan pengurusnya, dan bekerjasama dengan Conor Ridge.
Begitupun, pemain berambut kerinting itu berjaya menanganinya dan mendedahkan dia gembira dengan apa yang sudah berlaku.

“Saya memutuskan untuk membuat perubahan dan menggunakan khidmat agensi lebih kecil, iaitu pengurusan sukan Horizon di Dublin. Ia bagus. Saya gembira dengannya.


“Bagi saya ia satu tahun yang hebat. Kemenangan major pertama bagi saya adalah langkah penting dalam menentukan hala tuju karier saya.

“Pastinya apa yang berlaku selepas itu mencuri perhatian dan memberi tekanan terhadap saya.
“Ia sesuatu yang perlu saya hadapi tetapi saya bernasib baik mampu meneruskan karier.”
Wozilroy dianggap sebagai pasangan sepadan oleh industri pemasaran dan masing-masing berjaya memperolehi lebih 10 juta euro (RM42.7 juta) sepanjang tahun ini.

Pemain golf profesional itu juga adalah duta Unicef dan melawat Haiti tahun ini untuk menaikkan imej program bantuan kemanusiaan di sana.
“Ia membuka mata saya. Melihat tugas yang dijalankan Unicef di sini adalah sesuatu yang hebat tetapi melihat cara hidup penduduk di sana cukup menyedihkan.”









.

1 Penyokong CHELSEA:

L on November 20, 2011 at 2:40 PM said...

hoho... percintaan yg sukar dijangkakan..=)

jom baca kejap..=0
http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/belajar-dari-alam.html

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!