Thursday, November 3, 2011

Hasrat Ahmad Faris tidak kesampaian


Harapan pasangan suami isteri dari Kampung Bunut Payong di sini melihat anak bongsu lelaki mereka bekerja dan membina keluarga sendiri tidak kesampaian, apabila pemuda itu meninggal dunia akibat ketumbuhan di kepala baru-baru ini.
Lebih menyedihkan pasangan tersebut apabila Wan Ahmad Faris Wan Yusoff, 22, meninggal dunia selepas empat hari menerima ijazah dalam bidang mikrobiologi daripada Universiti Sains Malaysia (USM) pada majlis konvokesyen universiti itu 25 September lalu.

"Walaupun dalam keadaan sakit, Wan Ahmad Faris berkeras naik ke pentas dengan berkerusi roda bagi menerima skrol. Hasrat terakhir untuk menerima skrol itu seolah-olah sebagai penutup terhadap usahanya selama empat tahun berada di universiti itu," kata ibunya, Kamariah Mustapha, 58.

Kamariah yang juga Setiausaha Pergerakan Wanita UMNO Kota Bharu berkata, mereka sekeluarga amat berbesar hati dan berbangga melihat kegigihan arwah yang sanggup melupakan seketika segala kesakitan semata-mata untuk menerima ijazah tersebut.

Beliau turut terkilan kerana Wan Ahmad Faris yang merupakan anak kelima daripada enam beradik, telah menerima tawaran bekerja di Putrajaya selepas empat hari meninggal dunia.
Lebih menyedihkan ibu berkenaan apabila arwah telah bertunang dengan kenalannya dari Melaka, Siti Nadilah Abu Kassim, penuntut Universiti Putra Malaysia (UPM) pada 16 Julai lalu.

"Saya terharu kerana walaupun mengetahui anak saya menghidap penyakit berkenaan, keluarga Siti Nadilah masih menerima lamarannya," katanya yang memberitahu anaknya mengenali tunangnya itu melalui laman sembang sosial Facebook setahun lalu.
Menurut Kamariah, sebelum dikesan menghidap penyakit ketumbuhan, Wan Ahmad Faris tidak pernah mengalami sebarang penyakit tetapi bermula Mei lalu, dia memberitahu kerap pening kepala sehingga tidak boleh berjalan.

"Kami segera ke Pulau Pinang untuk mengambilnya dan membawa pulang ke Kota Bharu. Masa itu Faris baru sahaja menamatkan peperiksaan akhirnya. Selepas menjalani imbasan, dia dikesan menghidap ketumbuhan di bahagian saraf tunjang kepala dan mula menjalani pelbagai rawatan di hospital dan perubatan secara Islam.
"Saya membawanya menjalani rawatan di Kuala Lumpur dan melihat keadaannya ketika itu, dia dimasukkan ke Hospital Kajang dan di situlah dia menghembus nafas terakhir," katanya yang reda dengan pemergian anak lelakinya itu.

Beliau sehubungan itu melahirkan penghargaan kepada semua pihak yang memberi kerjasama sepanjang anak lelakinya mendapatkan rawatan termasuk rakan-rakan arwah yang tidak putus-putus mengunjunginya memberi semangat semasa dia di hospital.







 
.

6 Penyokong CHELSEA:

Mek Onie on November 3, 2011 at 4:57 PM said...

kuat semangat dia kan..kita yang sempurna ni kalau tak gunakan sebetulnya memang tak bersyukur la..

hazwan hairy on November 3, 2011 at 5:01 PM said...

sedihnya bca...

Cho Zila on November 3, 2011 at 5:20 PM said...

alahai sedih gak bacanya...

PinKy MoMMa on November 3, 2011 at 6:29 PM said...

sedihlaaaa :(

Allah lebih sayangkan arwah..moga dia tenang di sana..takziah utk keluarga dan tunangnyer..

Hida Kadiso on November 3, 2011 at 6:38 PM said...

sedih.. dah ajal die..

Ca'Oi_Bartowski on November 3, 2011 at 6:55 PM said...

Al-Fatihah untuk arwah...


Jom Singgah

http://takbest.blogspot.com/2011/11/pencarian-blog-follower-bawah-500.html

http://takbest.blogspot.com/2011/11/contest-100plus-infinity-challenge.html

http://takbest.blogspot.com/2011/11/contest-lagi-khas-untuk-bloggers.html

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!