Tuesday, November 15, 2011

Kerana solat, dia terselamat ketika ribut terbang bumbung rumah


Seorang ibu yang sedang menunaikan solat Asar terselamat dalam kejadian ribut walaupun angin kencang itu menerbangkan seluruh bahagian atas bumbung rumahnya di Kampung Belakang Masjid Tawar di sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira pukul 5 petang itu, Faridah Abdullah (gambar), 60, hanya sempat rukuk sebelum dikejutkan dengan jeritan anaknya yang bergegas keluar menyelamatkan diri.
Anak Faridah, Aishah Ahmad, 22, berkata, dia terkejut apabila menyaksikan angin kuat menerbangkan bahagian bumbung itu lalu terpaksa memanggil ibunya yang sedang tenang bersolat.
Faridah berkata, dia yang sudah berada di rakaat ketiga terpaksa memberhentikan solatnya sebaik sahaja terdengar jeritan anaknya itu.

“Alhamdulillah, syukur kerana semasa solat tiada sebarang benda menimpa badan saya walaupun ada beberapa bahagian kayu jatuh berhampiran sejadah dan saya menganggap ini disebabkan Allah menjaga orang yang bersolat,” katanya di sini hari ini.
Dia berkata, ketika kejadian hanya dia dan anaknya berada di rumah manakala suami Faridah, Ahmad Jusof, 63, sedang bekerja.

Menurutnya, akibat kejadian itu keluarganya kerugian lebih RM10,000.
Sementara itu, Penyelaras Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Ketil, Mohd. Khairul Azhar Abdulah ketika ditemui berkata, pihaknya akan membantu menggantikan semula bumbung yang diterbangkan itu.
“Kita telah bersetuju untuk menggantikan semua bumbung Faridah dan kita akan cuba mendapatkan peruntukan segera bagi membantu keluarga ini,” katanya.

 






.

1 Penyokong CHELSEA:

Not Specified on November 15, 2011 at 10:48 PM said...

Syukur alhamdulilah (:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!