Saturday, December 17, 2011

Peminat England marah selepas pemain Piala Dunia Peter Reid dilihat di TV mencium tangan Maradona


Bekas pemain tengah England, Peter Reid berkata beliau tidak akan mengampunkan Diego Maradona untuk 'Tangan Tuhan' (gelaran) yang membantu mengalahkan England pada Piala Dunia 1986.

Tetapi apabila Reid terserempak dengan Maradona ketika penggambaran di kelab baru legenda Argentina di Dubai, mereka secara literal saling mencium. Reid dirakam, ketawa dan bergurau dengan Maradona.
Bekas bintang Everton - yang kemudiannya menjadi pengurus - adalah salah satu daripada beberapa pemain ketika Maradona menjaringkan gol hebat yang membuatkan England keluar. Mereka kalah 2-1.

Semasa pertukaran mereka, Reid bergurau dengan Maradona bahawa beliau mahu melihat mukanya, kerana dia hanya melihat belakangnya pada suku akhir Piala Dunia yang terkenal.

Rakaman dari Abu Dhabi Sukan TV menunjukkan Reid memeluk lagenda Argentina itu dan kemudian, apabila tangan kiri Maradona berada disekitar bahunya, dia lantas memberikan ciuman.

Reid berkata: "Ia adalah baik untuk berjumpa dengannya dan kami mempunyai sedikit gurauan dan ketawa yang baik. Saya fikir saya melihat dalam bentuk yang lebih baik daripada yang dia lakukan sekarang."

Rakaman itu membuatkan peminat bola England kembali terbayangkan kekalahan England dan tentang gol kontroversi pertama yang terjadi 25 tahun yang lalu. Reid, 55, sendiri menulis dalam ruang bulan Jun tahun ini, yang Maradona 'masih menipu dan penjaga gol Peter Shilton' sepatutnya hanya diambil kepalanya '.

Beliau membuat kesimpulan perjumpaan dengan memeluk Maradona - yang telah diharamkan dari bola sepak selama 15 bulan pada tahun 1991 untuk kegunaan kokain - dan mengisytiharkan 'anda seorang budiman'.








.

1 Penyokong CHELSEA:

Ce'gu JAERA on December 17, 2011 at 11:33 PM said...

kisah 25 tahun pun nak ungkit.. kalau pertemuan di final takpe jugak.. Ini kalah suku akhir pun masi dendam2.. ehehe

apa pun, hand of god' Maradona mmg punyai nostalgia tersendiri

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!