Saturday, December 3, 2011

Penduduk kampung cat tanda besar di rumahnya untuk memperingatkan pemandu laju


Apabila majlis daerah itu gagal untuk menangani masalah memandu laju di kampungnya, Tim Backhouse memutuskan untuk mengambil mengatasi masalah itu sendiri.

Berbekalkan beberapa cat, berus dan tanggabapa-tiga anak itu memastikan pemandu tidak akan lupa had sekali lagi - dengan membuat signal di salah satu dinding rumahnya dengan tanda gergasi 30mph pada hari Isnin.

Encik Backhouse, seorang artis yang bekerja sendiri dan pembina, menghabiskan masa lima jam mengecat tanda - setinggi bas dua tingkat - didinding rumahnya, yang terletak di A3072 di kampung Bow, Devon.

Dia membelanjakan £ 100 dan menggunakan standard merah dan cat emulasi putih untuk mewujudkan tanda seperti digambar.

Beliau berkata: 'Saya tahu ia mungkin kelihatan seperti sedikit langkah drastik tetapi saya sakit dan letih apabila pengguna jalan raya, lori khususnya, selalu laju dikawasan ini.

Dengan cara ini, saya fikir tidak ada cara mereka boleh terlepas tanda dan mungkin akan sentiasa beringat. '


  
'Saya dan isteri hanya tinggal di kampung tersebut selama dua tahun dan saya mengakui kami risau tentang bagaimana orang akan bertindak balas.

"Tetapi semua orang disitu sangat menyokong kerana memikirkan jalan-jalan berlubang walaupun kedai hanya di luar kampung itu tidak ada lintasan zebra dan selepas sekolah ramai kanak-kanak yang berlari-lari dikawasan itu.

'Ia menjadi masalah yang lebih besar kerana kawasan ini sentiasa gelap lebih awal."

'Kami berada di laluan HGV di sini dan ia boleh menjadi sangat bising, terutamanya pada awal pagi dan pada malam hari.
Tim tinggal bersama isterinya, seorang juruteknik, Rachel, 36, dan tiga orang anak mereka,  Rowan, 4, Faye, 7 dan Oliver, 13.












.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!