Thursday, December 1, 2011

Wanita ini hidup sebatang kara


Seorang ibu tunggal yang mengidap penyakit buah pinggang mengharapkan bantuan dan keprihatinan anak-anaknya.

Normazian Abdul Rahman, 47, yang mempunyai enam orang anak kehidupan keseorangan dan terpaksa bergantung kepada simpatik jiran-jiran yang dimasukkan ke hospital.
Sambil menitis air mata Normazian berkata, dia melalui saat-saat menyedihkan dalam hidupnya apabila dibuang anak sendiri ketika dia amat memerlukan mereka.
Tambahnya, sudah lebih 10 tahun dia tidak bertemu dengan anak-anaknya itu walaupun mereka tahu di mana dia menetap.

"Inikah balasan yang saya terima? Mereka tahu di mana saya berada, selama ini saya yang membesar dan memberi pendidikan ilmu apabila mereka sudah besar melupakan saya," katanya ketika ditemui di Hospital Baling di sini hari ini.
Menurut wanita itu lagi, paling memilukan apabila dia tidak pernah merasai kegembiraan menyambut hari raya bersama mereka walaupun sering ternanti-nanti kepulangan anak-anak.
Tambahnya, selepas berpisah dengan suaminya, dia hanya melakukan kerja ringan kerana kesihatan tidak mengizinkan dengan menjual goreng pisang untuk menampung pendapatan.

"Dengan pendapatan yang tidak seberapa wang itulah digunakan untuk berbelanja setiap hari tetapi mujurlah Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) turut memberi bantuan bulanan sebanyak RM300 bagi membolehkan saya menampung kos rawatan ke hospital," ujarnya.
Katanya, dia sangat merindui anak- anaknya dan berharap mereka pulang menjenguknya selagi dia masih bernyawa.

"Saya teringat anak-anak dan mengharapkan kasih sayang tetapi mengapa mereka meninggalkan saya dalam keadaan begini yang sudah dimamah usia," katanya yang menetap di Kampung Seberang Pekan Baling, dekat sini.
Kata Normazian, dia kerap mendapat rawatan di hospital sejak akhir -akhir ini kerana keadaan penyakit yang dihidapinya.




P/S - Bayangkan hati dan perasaan seorang ibu terpaksa merayu untuk mendapatkan kasih sayang anak... Hargailah mereka selagi mereka ada..








.

3 Penyokong CHELSEA:

Emma Hamzah on December 1, 2011 at 7:06 PM said...

kenapa al ramai sangat suka lari ikut boyfriend!! kalau kita susah belum tentu si boyfriend tu boleh tolong kita..ingatlah syurga itu di telapak kaki ibu

DAPAT SIGNATURE FREE

Not Specified on December 1, 2011 at 10:25 PM said...

Sedinya~ :'(

qaseh tia on December 2, 2011 at 9:56 AM said...

ya allah semoga aku tergolong dikalangan anak2 yang solehah..amin..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!