Sunday, February 5, 2012

Pesawat Terpaksa Mendarat kerana lampin pakai buang


Sebuah pesawat Qantas, Australia, yang sedang membuat penerbangan domestik, dipaksa mendarat setelah beberapa penumpang mengeluh bau lampin pakai buang bayi yang kotor.

Pesawat dengan nombor penerbangan 825 itu sedang dalam perjalanan menuju Brisbane dari Darwin ketika para penumpang heboh oleh bau lampin pakai buang itu. Pilot terpaksa mendaratkan pesawat itu di Mount Isa, sekitar 1.152 batu jauhnya dari lokasi awal, lapor Daily Mail.

Pihak Qantas dalam sebuah pernyataan mengungkapkan, sehelai lampin pakai buang telah dimasukkan ke tandas dan bau busuk itu berpunca dari lampin pakai buang yang menyumbat mangkuk tandas tersebut.

"Prosedur memaksa pendaratan secepatnya. (Hal itu) sangat memalukan kami semua di [Qantas], tetapi, lebih baik aman daripada menyesal," kata pernyataan tersebut.
Setelah mendarat, para penumpang dipindahkan dari pesawat dengan forklift dan beralih ke pesawat lain. Mereka lalu meneruskan perjalanan ke Brisbane.

Sementara itu, pesawat bermasalah tersebut menjalani pemeriksaan sebelum menyusul para penumpangnya ke Brisbane untuk menghantar bagasi mereka.




.

3 Penyokong CHELSEA:

the triplets on February 5, 2012 at 3:56 PM said...

Ha ha...

sherryfie on February 5, 2012 at 4:31 PM said...

hahaha..boleh pulak macam tu..
macam2 manusia nie..xder sivik langsung~~

Unknown on February 5, 2012 at 8:46 PM said...

suspen je... tapi inilah yang dikatakan prosedur.... terima je la...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!