Wednesday, March 7, 2012

Pendedahan..Mayat Osama Bin Laden bukan dikebumikan dilaut, tapi dibakar di lokasi rahsia?


Jenazah bekas ketua rangkaian al-Qaeda, Osama bin Laden tidak dikebumikan di laut seperti yang didakwa oleh Amerika Syarikat (AS), tetapi mayatnya diterbangkan ke AS untuk dibakar di satu lokasi rahsia.

Beberapa e-mel yang didakwa diperoleh oleh kumpulan penggodam komputer, Anonymous mempertikaikan kenyataan rasmi White House mengenai tempat persemadian terakhir Osama.

E-mel tersebut dipercayai sebahagian daripada 2.7 juta e-mel yang dibocorkan oleh Anonymous daripada firma analisis perisikan Stratfor dan dikongsi bersama dengan WikiLeaks.

Stratfor menyifatkan penggodam sebagai 'pencuri' dan memberi amaran sesetengah e-mel itu mungkin dipalsukan atau dipinda.

Menurut e-mel tersebut, Osama ditembak mati semasa serbuan komando SEAL tentera laut AS di rumah persembunyiannya di Abbottabad, Pakistan pada Mei 2001 dan mayatnya diterbangkan ke AS untuk dibakar.

Selepas Osama bin Laden terbunuh, pentadbiran Obama berkata badan beliau telah dikebumikan di laut di USS Carl Vinson - selaras dengan tradisi Islam.

Tetapi dalam set tertentu emel yang diberikan kepada Wikileaks, naib presiden firma risikan, Fred Burton, berkata, beliau meragui White House mengenai versi rasmi apa yang berlaku kepada badan Osama bin Laden.





P/S - Hanya Allah Maha Mengetahui





.

1 Penyokong CHELSEA:

eima on March 8, 2012 at 9:08 AM said...

kejam betui ... die dah tak bernyawa la bkn nye leh pepe kan US dah pun.....

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!