Saturday, April 28, 2012

Guardiola Tinggalkan Barcelona akhir musim ini


Terjawab sudah masa depan Josep Guardiola di Barcelona. Pep memutuskan untuk tidak memperpanjangkan kontrak dan meninggalkan Azulgrana pada akhir musim. Kepastian tersebut diungkapkan Presiden Barcelona, Sandro Rosell, dalam perjumpaan bersama wartawan di Barcelona, semalam.

Dalam perjumpaan itu yang diikuti Guardiola dan beberapa pemain Barcelona itu, Rosell memastikan Guardiola akan meninggalkan Camp Nou pada akhir musim. "Pep Guardiola tidak akan terus memimpin kelab musim depan. Terima kasih untuk Pep atas kebahagiaan yang telah dia bawakan dan model permainan bolasepak yang tidak boleh diragukan lagi," ujar Rosell seperti dipetik dari Sporting Life.

Kontrak Guardiola dengan Barcelona akan berakhir Jun 2012, dan pengurus 41 tahun tersebut memberitahu pada pemain, dirinya akan meninggalkan kelab pada latihan Jumaat 27 April 2012 pagi waktu tempatan. Guardiola melatih Barcelona sejak 2008. Pengurus berkepala botak itu menjelma menjadi salah seorang pengurus tersukses sepanjang sejarah.

Sejak 2008, Guardiola telah mempersembahkan 13 gelaran untuk Barcelona. Dalam perjumpaan bersama wartawan tersebut, beberapa pemain Barcelona seperti Carles Puyol, Xavi Hernandez, Gerard Pique, Sergio Busquets, dan Cesc Fabregas turut hadir. Pihak Barcelona sengaja mengosongkan dua baris kerusi itu untuk memberi tempat duduk bagi pemain. (art)




P/S - Adakah dia bakal menduduki kerusi panas sebagai pengurus di Chelsea?? Jeng..jeng....

2 Penyokong CHELSEA:

Unknown on April 28, 2012 at 10:01 AM said...

ada can ler dia pergi Chelsea nnti:)

Ce'gu JAERA on April 28, 2012 at 11:45 AM said...

tak lah, dia bakal menggantikan alex ferguson.. jeng jeng jeng.... xoxo

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!