Thursday, April 19, 2012

Siapa perlukan Instagram, jika gambar lebih cantik dengan fish eye?


Imej-imej yang menakjubkan sudah tentu akan memberi anda perspektif baru kepada dunia.
Jurugambar Randy Scott Slavin menghabiskan masa berbulan mengambil beratus-ratus gambar dari beberapa bahagian yang paling ikonik dan indah di AS untuk mewujudkan koleksi gambar lanskap yang menakjubkan.


Lelaki yang berusia 34 tahun itu menggunakan perisian komputer berteknologi tinggi untuk melengkapkan koleksi gambarnya yang diambil dengan lensa sudut lebar super 'fisheye' dengan imej 360 darjah.


Walaupun mengambil masa yang lama, segala-galanya berbaloi kerana dia telah menghasilkan sesuatu yang sangat bernilai dan menakjubkan dan akan dipamerkan pada bulan Julai.


Randy menerangkan: 'Dalam video muzik saya, saya sentiasa cuba untuk mengambil konsep ke peringkat seterusnya, untuk menolak idea-idea ini menjadi lebih menarik, bergerak dan merangsang dan saya mendekati fotografi dengan falsafah yang sama.


Selepas eksperimen besar dengan fotografi panorama, saya telah membangunkan satu teknik yang boleh merealisasikan hasrat saya untuk menghidupkan alam itu menjadi realiti walaupun hanya melalui gambar.


Hasilnya adalah sesuatu yang menakjubkan, cantik dan provokatif. Siri 'Perspektif Alternatif saya adalah koleksi kerja-kerja yang diambil dari penerokaan fotografi ini.'






.

3 Penyokong CHELSEA:

Unknown on April 19, 2012 at 2:55 PM said...

ui bestnya...nak gak blaja cemana nak buat camni kan..

Zuraida Rahim on April 19, 2012 at 4:17 PM said...

nak belajar jugak

Anonymous said...

beli lens fish eye je. dah boleh gambar camni :)

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!