Sunday, June 17, 2012

Kenali lelaki yang telah menang sebagai juara sendawa


Setiap kelompok orang memiliki budaya dan standard etika yang berbeza-beza. Kalau untuk beberapa kelompok orang, sendawa merupakan hal yang buruk, maka bagi kelompok yang lain bersendawa di depan umum adalah hal yang lumrah. Tapi bagi sebahagian orang lagi, sendawa merupakan amalan olahraga yang menyihatkan bagi perut. Kalau bagi anda sendawa yang berbunyi serta dilakukan di depan umum merupakan hal yang melanggar etika, tidak demikan bagi 5 peserta Pertandingan Sendawa Dunia (World Burping Championship).

Kelima peserta itu bertemu di New York, Amerika Syarikat, untuk pertandingan sendawa. Tim Janus, salah satu di antara kelima peserta itu berhasil menang kejuaraan Sendawa. Tim melakukan sendawa terus menerus dengan catatan waktu terlama iaitu 18.1 saat. Menurut pengakuan Tim kepada Huffington Post, dia sudah sering melakukan sendawa setiap kali keluar bersama teman-temannya, atau sedang berada di rumah bersama keluarganya.

Bahkan dia juga tidak malu melakukannya di depan umum seperti tempat letak kereta. Jadi tidak ada masalah bagi Tim untuk melakukan di dalam sebuah pertandingan di atas pentas. Setelah menang kejuaraan itu, nama Tim menjadi terkenal di seluruh dunia. Tapi dia bukanlah orang yang berhasil memecahkan rekod dunia. Kerana seorang yang berkebangsaan Itali, Michele Forgione-lah yang memegang rekod dunia sendawa terpanjang selama 1 minit 13 saat.





.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!