Monday, July 2, 2012

Cicak Afrika yang sama seperti watak Spiderman



Ramai akan hairan melihat binatang ini. Kerana reptilia ini mempunyai persamaan yang jelas kepada Spiderman Marvel superhero komik. Sungguh mengagumkan apabila cicak ini berwarna sama dengan superhero itu. Cicak itu dikenali sebagai Mwanza Flat Headed Agama, yang berasal dari Afrika dan biasanya hidup dalam kumpulan dengan jantan yang dominan - biasanya yang paling berwarna-warni.  Menurut Rich Nunn: 'Ini adalah satu-satunya haiwan yang pernah saya lihat dengan warna yang menakjubkan. Ia betul-betul serupa seperti Spiderman di dada, lengan dan kaki.


Makhluk berwarna-warni ini telah dirakamkan dalam kamera oleh jurugambar Cassio Lopes pada perjalanan ke Masai Mara National Park di Kenya dengan isteri Alessandra. Dia yang berusia 38 tahun, dari Sao Paulo, Brazil, berkata: 'Kami berada di bengkel fotografi dan pada satu petang, kami telah diletakkan untuk beberapa jam berhampiran Sungai Rongai. 'Ia adalah kering pada masa itu tahun ini dan pada mulanya kami mencari harimau bintang.' Selepas begitu banyak masa tanpa mengesan harimau, kami mula mencari perkara-perkara lain dan isteri saya mengesan cicak berjemur di bawah matahari di atas batu berhampiran sungai.


'Ia adalah kali pertama kami melihat jenis cicak ini walaupun lawatan sebelumnya kami di Afrika. Kami telah terpesona dengan corak berwarna-warni dan tidak pernah melihat apa-apa sepertinya sebelum ini.'






.

6 Penyokong CHELSEA:

Uji Hussein on July 2, 2012 at 9:23 PM said...

gambar cicak betul ke Lulu?Editted kot?

Solehah Shamsuddin on July 3, 2012 at 12:02 AM said...

eh2 cantiknya wrne cicak tu.klu da kt malaysia,rasa2nye mau hidup x.hehe

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail on July 3, 2012 at 10:42 AM said...

btul ke nie lulu? tak edit? hehe~

Lulu Caldina on July 3, 2012 at 3:20 PM said...

@Scarlett O'Hara takde edit..

Lulu Caldina on July 3, 2012 at 3:34 PM said...

@Khumaera Ismail aka Mariam Ismail betul maera, memang tak edit

Ce'gu JAERA on July 4, 2012 at 12:15 PM said...

ni cicak ke katak .... hehe

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!