Saturday, July 7, 2012

Ibu pukul anak kerana anak kurang baca Quran



Seorang wanita Muslim yang berulang kali memukul anak perempuannya berusia sepuluh tahun dengan sendok baja kerana kurang membaca ayat-ayat al-Qur'an, akhirnya dipenjara. Asia Parveen, yang hamil lima bulan pada waktu itu, mencederakan anaknya, kemudian mengaku ledakan kekerasan itu dipicu oleh hormonnya. Anaknya berjaya melarikan diri ketika Parveen berlari ke dapur untuk mengambil pisau, dan ditemukan sendirian di stesen bas ketika hari mulai gelap. Parveen, 31 tahun, bergaduh dengan anak perempuannya pada 15 ogos tahun lalu, kata Snaresbrook Crown Court di London. Dia menuduh anaknya berbohong mengenai berapa banyak ayat-ayat Alquran yang dibaca ketika berdoa.

Dia kemudian memukul anaknya dengan sendok sepuluh inci selama 45 minit dan memaksanya untuk berdiri dengan tangan terentang selama empat jam. Doktor mengidentifikasi 57 kecederaan, termasuk luka di lengan, kaki, siku dan kepala, ketika dia diperiksa di rumah sakit. Parveen, seorang mantan penari tradisional profesional yang telah melakukan tour di seluruh dunia, telah berpuasa selama bulan suci Ramadhan sebelum serangan. Dia dianggap "tidak bermoral" oleh sebahagian masyarakat di Pakistan untuk karier menari dan ingin anaknya untuk melaksanakan tugas agama dengan betul. Ibu dari tiga anak ini, mengaku bahawa telah menyebabkan beberapa luka pada gadis itu dengan sendok, tetapi mengakui sesuatu lain pasti terjadi ketika anak itu jatuh.


Dia kemudian tidak mengakui pernah mengancam akan membunuh anak sepuluh tahun itu atau mengambil pisau. Parveen, yang diberitahu keputusan oleh juru bahasa Punjabinya, pengsan ketika sedang dibawa ke sel.





.

1 Penyokong CHELSEA:

skuterlady.blogspot.my on July 8, 2012 at 9:01 AM said...

kalau si ibu sendiri tak mengamalkan bacaan al-quran camne la anak nak ikut?adeiihhh.... macam2 la diorang nih..

http://skuterlady.blogspot.com/

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!