Tuesday, July 24, 2012

Impiannya menjadi penyanyi, akhirnya jadi kenyataan


Impian seorang gadis penghidap agorafobia atau takut untuk keluar daripada rumah untuk menjadi penyanyi, akhirnya menjadi kenyataan selepas lagu single pertamanya, Never Let Go dikeluarkan minggu lalu. Jemma Pixie Hixon, 21, dari Britain, yang tidak keluar rumah sejak tiga tahun lalu akibat fobia terhadap persekitaran di luar, sebelum ini hanya popular di YouTube. Namun, namanya kini popular di United Kingdom, China dan Asia Timur apabila lagunya didengar hampir 12 juta kali di Internet. Lagu single pertamanya, Never Let Go, diterbitkan oleh syarikat rakaman dalam talian DJ5parks, dan ia dirakam Hixon hanya menggunakan komputer ribanya di rumah.

Gadis itu berkata, kejayaannya menghasilkan lagu diharap dapat menjadi inspirasi kepada mana-mana individu yang menghidap agorafobia. "Saya rasa gembira jika ada orang mendengar lagu saya. Ia lagu yang baik dan saya mengharapkan sokongan peminat," katanya. Penyanyi remaja itu yang masih tinggal bersama ibu bapanya, mencipta lagu dalam studio buatan sendiri di dalam biliknya di Malvern, Worcestershire, dengan menggunakan mikrofon, kamera web dan komputer riba Apple Mac. Dia pada mulanya memuat naik lagu versi cover ke dalam YouTube sebelum memasukkan lagu ciptaannya sendiri menggunakan kelengkapan terbabit.


Hixon berkata, dia mula diserang agorafobia yang membuatkannya panik pada usia enam tahun dan keadaan bertambah teruk apabila dia terpaksa berhenti sekolah ketika berusia 16 tahun. "Apabila diserang panik, saya rasa sukar untuk bernafas dan berasa jantung saya akan meletup. Situasi itu sangat pelik kerana secara logiknya tiada apa yang perlu saya bimbangkan jika berjalan keluar daripada rumah, tetapi itulah realitinya apabila saya cuba berbuat demikian," katanya. - AGENSI






.

1 Penyokong CHELSEA:

MalizaMah on July 24, 2012 at 12:40 PM said...

umur 21.. ok....
nk ken adgr lagu ni.
hee

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!