Thursday, August 30, 2012

Mesej cinta dalam botol merentasi laut dari China ke England..hanya dalam 6 hari?


Mesej dalam botol romantis yang ditemui oleh seorang ibu dan anak perempuan di pantai Scotland telah mencetuskan satu misteri tentang sama ada ia boleh mengembara 5,000 km merentasi laut dari China. Nicola MacFarlane, 41, dan anak perempuan Lucy, empat, dari Portobello, berhampiran Edinburgh, sedang bersiar-siar di Portobello Beach apabila mereka terserempak dengan botol kaca lama separuh tertanam di pasir yang mengandungi nota dalam tulisan bahasa Mandarin.


Nampaknya surat itu telah berjaya dalam perjalanan yang luar biasa merentasi Laut Filipina, ke Lautan Hindi dan melalui kedua-dua Atlantik Selatan dan Lautan Atlantik Utara sebelum sampai di pantai Britain.Menarik kerana surat itu nampaknya dihantar melalui laut, dan telah ditulis pada hari valentine day China, atau dengan nama tradisionalnya, Qixi Festival, yang jatuh pada hari ketujuh bulan lunar ketujuh.


Walaupun surat itu selaras dengan kalendar lunar - Julai 7, 2012 - ia kemungkinan telah dihantar baru-baru ini iaitu lebih tepat lagi, enam hari lalu jika ia mengikuti kalendar moden, yang menyambut majlis itu pada 23 Ogos. Sama ada mesej itu telah mengembara beribu batu dari China atau sama ada ia telah ditulis oleh sepasang kekasih yang hanya tinggal berdekatan, masih kekal menjadi misteri.








.

1 Penyokong CHELSEA:

Unknown on August 30, 2012 at 7:39 PM said...

nak buat jugak la macam ni..surat cinta kepada selena gomez..hahaha

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!