Thursday, August 30, 2012

Unik! Mari cuba burger zombie dari Otak lembu


Seorang chef di London mengejutkan semua orang yang ada di sana ketika membuat restoran yang menyajikan makanan yang terbuat dari otak haiwan, seperti burger otak lembu, salad otak dan otak goreng. Makanan yang terbuat dari otak memang menjadi menu yang biasa di dunia kuliner di Asia, namun di dunia barat, makanan tersebut masih dianggap sebagai hal yang aneh dan menjijikkan. Makanya tidak hairan ketika Mark Jankel membuka kedai restoran bernama Gory Gourmet, ramai orang yang menyebut makananannya sebagai makanan Zombie. Perasmian tersebut dilakukan oleh Mark pada 22 ogos lalu di jalan kota London. Berbagai hidangan 'otak' disajikan, mulai dari burger otak lembu hingga salad otak lembu.


Tidak hanya itu, Mark juga menghidangkan beberapa menu aneh lainnya, termasuk kelenjar sapi dan kaki babi. Yang menarik, pelancaran restoran ini kebetulan sama dengan pelancaran DVD dan Blue Ray serial filem 'The Walking Dead' ini ternyata laris dan dikerumuni oleh para pejalan kaki yang ingin tahu bagaimana rasa keunikan makanan tersebut. Kepada media Mark mengaku hidangan otak yang disajikannya dibuat dengan cara sederhana, iaitu direndam dalam air cuka yang dicampur dengan garam, tepung dan digoreng hingga garing.


Meskipun begitu harga yang dikenakan untuk menu makanan Mark tidaklah murah kerana untuk satu kilo otak haiwan, Mark harus mengeluarkan wang hingga USD 16. Namun bagi mereka yang ingin merasai hidangan luar biasa, hal itu tentu saja berbaloi. "Saya tidak yakin makanan ini boleh membuat anda lebih pintar atau tidak, tapi jika anda menginginkan perubahan untuk makan, cubalah makanan ini," ujarnya seperti yang dipetik London Pop-ups.







.

2 Penyokong CHELSEA:

Mas on August 30, 2012 at 3:41 PM said...

alamak apekerasenye tuh.

eima on August 30, 2012 at 3:45 PM said...

eeeuuuwwwwwwwww

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!