Wednesday, November 21, 2012

Pelakon ini berkorban demi cinta sehingga rela dibuang keluarga


Pengorbanan cinta Chintyara Alona boleh dikatakan sangat berlebihan. Demi tetap menjalin hubungan dengan kekasihnya yang berbeza etnik dan agama, dia rela dijauhkan dari keluarganya. "Aku sudah memberikan keyakinan tapi keluargaku tetap tidak bersetuju. Keluarga menolak keras dan aku dibuang oleh keluargaku," tutur Alona ketika ditemui di Jakarta.

Sebenarnya, keluarga telah memilihkan jodoh buatnya. lelaki itu adalah seorang pilot. "Kami sempat berkenalan tapi setelah lima minit menemuinya, aku kembali masuk ke dalam bilik," tuturnya. Bintang filem Paku Kuntilanak ini mengaku dalam menentukan pasangan hidup, dia enggan dijodohkan. Dia lebih suka mengikut kata hatinya. Dan dia jatuh cinta kepada lelaki Tionghoa dan beragama non muslim. "Keinginanku mempunyai pasangan yang sama-sama membahagiakan. Dan aku dan tunang telah mengambil keputusan untuk berkahwin satu hari nanti. Harapannya saat itu tidak ada halangan," katanya.







.

4 Penyokong CHELSEA:

mujagirl92 on November 21, 2012 at 9:09 AM said...

syarat nak kawin kena sama Islam atau ngan ahli kitab je,, tu pun kalau yang si perempuan ahli kitab,, laki wajib islam,, kalau tak silap la,, apelaaaaaaa,,,, senget!

Zaim on November 22, 2012 at 1:59 AM said...

aiya..ada juga orang macam ni ka??

Emi said...

Salam cik Nurmujahidah Ismail,

berkahwin dgn ahli kitab tu zaman nabi dulu la, sebab mse tu kitab2 yg sbnr blm di rombak...skrg ni hanya Al-Quran je yg masih dipelihara isi kandungannye...wallahualam

Unknown on January 4, 2013 at 9:35 AM said...

rase ni artis indonesia..so..diorg xkisah kot tkar2
agama ni

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!