Tuesday, December 11, 2012

Bukti : Manusia juga boleh bersahabat dengan jerung


Majalah Perancis "Le Magazine des Voyages de peche" di edisi ke 56, membawa cerita yang mengkagumkan: "An Astonishing Love Story". "Arnold Pointer, seorang nelayan professional dari Australia Selatan menyelamatkan nyawa seekor "jerung putih besar betina" yang tertangkap di jaringnya. Sekarang nelayan itu mempunyai masalah. Dia berkata, 'keadaan ini sudah berlaku selama 2 tahun dan ia tidak pernah meninggalkan aku sendiri. Ia selalu mengikutiku kemana pun aku pergi dan kedatangannya selalu membuat semua ikan pergi. Aku tidak tahu harus berbuat apa."

Sukar untuk pergi dari jerung yang panjang nya hampir 17 kaki (sekitar 5.1 meter) kerana jerung putih dilindungi oleh Pemuliharaan Hidupan Liar, tapi kasih sayang adalah sebuah ikatan yang tidak dapat disangkal lagi antara Arnold dan "Cindy". Arnold Berkata : Saat aku memberhentikan perahu ku ia datang kepadaku, dia memutar badannya dan membiarkan aku mengusap perut dan lehernya. Ia menggerakkan matanya dan sirip nya keatas dan kebawah memukul air dengan senang nya... "







.

2 Penyokong CHELSEA:

Maria Firdz on December 11, 2012 at 10:58 AM said...

tgk gigi dah seram.. hehe

Lokman on December 11, 2012 at 8:41 PM said...

bahaya2..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!