Tuesday, December 11, 2012

Wanita ini membunuh 4.05 juta........ nyamuk!


Yuyen, warga Taiwan yang setiap hari menternak khinzir, berjaya membunuh lebih dari 4 juta nyamuk. Kerana kejayaannya ini, dia mendapat hadiah sebesar USD 3 ribu. Penghargaan ini diberikan oleh perusahaan perangkap nyamuk, Imbictus International. Sebelumnya, mereka memang mengadakan sebuah pertandingan di seluruh wilayah Taiwan untuk membunuh atau menangkap nyamuk terbanyak di sana. Rupanya, cabaran itu benar-benar dilakukan oleh Yuyen dengan serius. Dari ribuan warga yang terlibat, dia berhasil keluar sebagai juara kerana berhasil menangkap sekitar 4.05 juta nyamuk dengan berat mencapai 1.5 kilogram.


Yang menarik, dalam melakukan aksinya, Yuyen hanya meletakkan penangkap serangga di sekitar penternakan khinzir miliknya. Dan jumlah 4.05 juta itu sendiri mampu dikumpulkan hanya dalam waktu sebulan. Dengan pencapaian ini, ada kemungkinan Yuyen juga akan mencatatkan namanya dalam rekod dunia Guiness World Record. Pertandingan menangkap atau membunuh nyamuk di Taiwan ini bukanlah yang pertama kalinya di dunia. Sebelumnya di Tartu, Estonia, pernah diadakan sebuah pertandingan yang serupa. Bezanya, waktu yang ditetapkan hanya selama 10 minit.






.

6 Penyokong CHELSEA:

Femmy on December 11, 2012 at 2:16 PM said...

nice blog.saya sedang mencari kawan-kawan blogger. kalau sudi, silalah berkunjung ke blog saya dan menjadi follower. ini linknya

http://www.ismifahmi.blogspot.com/

TRAVELOG ATEH on December 11, 2012 at 2:18 PM said...

hehe...mcm2. hanya menangkap nyamuk bleh masuk guiness world record. wauu....

lynmunir on December 11, 2012 at 2:42 PM said...

Kena ucapkan tahniah kat dia ni kerana gigih menghapuskan nyamuk-nyamuk tu.

cik buku on December 11, 2012 at 6:16 PM said...

mak aiiii hebat betul ;)

Nur Izzati Nadiah on December 11, 2012 at 8:41 PM said...

tahniah la kpd yuyen. haha

skuterlady.blogspot.my on December 12, 2012 at 10:07 AM said...

wahh... nyamuk gemar tul ngan hewan tu ekk? banyaknyerrrr...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!